Okkultismia ja Erotiikkaa -kuvataidekilpailu

Tapahtumat, kohtaamiset, tapaamiset, uutisoinnit.
Locked
Mustafa
Posts: 24
Joined: Sun Nov 17, 2013 8:04 pm

Okkultismia ja Erotiikkaa -kuvataidekilpailu

Post by Mustafa »

Tällainen on avattu: http://www.facebook.com/okkultismiajaerotiikkaa

Mielenkiintoinen raati...
User avatar
Einheri
Posts: 111
Joined: Sun Jun 06, 2010 12:23 am
Location: Etelä-Savo

Re: Okkultismia ja Erotiikkaa -kuvataidekilpailu

Post by Einheri »

Mustafa wrote: Mielenkiintoinen raati...
Kisaahan pitää vähän laittaa hampaankoloon, jos vaikka kisan päätyttyä pääsisi katsomaan, millaisia teoksia raati on valinnut parhaimpien joukkoon.
Aihehan on sinänsä vahvoja mielikuvia synnyttävä, vaikka minulla onkin aavistus siitä, ettei tässä kuvakilpailussa etsitä kovinkaan rajua tavaraa.

Ottamatta sen kummemmin kantaa itse näyttelyyn, niin aika iso siivu lähtee "välitysproviikan" muodossa, etenkin jos artisti yksin maksaa viulut teoksen saattamiseksi näyttelyyn.
-Vaikken kovin paljoa tunnekaan kuvataiteen käytännönmaailmaa.
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Okkultismia ja Erotiikkaa -kuvataidekilpailu

Post by Heith »

Crow wrote:
Ottamatta sen kummemmin kantaa itse näyttelyyn, niin aika iso siivu lähtee "välitysproviikan" muodossa, etenkin jos artisti yksin maksaa viulut teoksen saattamiseksi näyttelyyn.
-Vaikken kovin paljoa tunnekaan kuvataiteen käytännönmaailmaa.
Offtopic, mutta kuitenkin; Tuo on itse asiassa sangen maltillinen provisio. Useinhan on niin että taiteilija maksaa näyttelyvuokran, mikä on tyypillisesti tonnista ylöspäin (siis galleriassa, muunlaiset julkiset tilat on eri asia). Tähän vuokraan sisältyy yleensä näyttelyn valvonta, avajaiskutsujen lähettäminen sekä avajaisissa tarjotut purtavat ja juotavat. Olen myös nähnyt sellaisia tilavuokrasopimuksia missä taiteilijan pitää itse valvoa tai hankkia joku valvomaan. Tämä voi olla ongelmallista jos näyttelyaika on esim kuukauden pituinen.

Galleristin ottama provisio voi olla jopa 50% myyntihinnasta, joskus enemmänkin. Mitä ennen taiteilija maksaa materiaalit, kehystykset, kuljetukset sekä usein myös vakuutuksen. Töitä kuljetetaan näytteilleasettajan puolesta vain oikeastaan silloin kun kyseessä on suurempi säätiö tai museo.

No, ei sen enempää tästä- Ostakaa taiteilijoilta suoraan jos ostatte niin saavat raukat edes joskus särvintä leivän päälle.
User avatar
Einheri
Posts: 111
Joined: Sun Jun 06, 2010 12:23 am
Location: Etelä-Savo

Re: Okkultismia ja Erotiikkaa -kuvataidekilpailu

Post by Einheri »

Kappas, aina oppii jotain uutta.
Locked