Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Tapahtumat, kohtaamiset, tapaamiset, uutisoinnit.
Locked
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Kenazis »

Tulihenki wrote: Wed Aug 19, 2020 12:23 am Olipas epämiellyttävää kuunneltavaa. Taustatyö oli ollut aika olematonta ja tuntui niiden muutamien käsitteidenkin kanssa olevan vaikeuksia, joten olisi toivonut vähän työskentelyä siltä saralta. Epämiellyttäväksi kuuntelun teki kuitenkin yksinkertaisesti huono käyttäytyminen. :roll:
Ihan samaa mieltä. Vaikka tällaisia on useimmiten ihan mielenkiintoista ja "kiva" kuunnella, niin tässä oli todella paljon väärää "infoa" tarjolla. Menemättä nyt sen enempää analysoimaan itse ohjelmasisältöä (kun tämä keskusteluketjun otsikkokin on jo ihan eri), niin niille, jotka eivät ole tietoisia asiasta, niin esim. Michael W. Ford kohta on täysin väärin miltei kaikilta osiltaan ja Dissection/MLO kohta on sinne päin. En mikään Michael fani ole, mutta en silti pidä siitä, että esitetään noin vääriä väitteitä.
"We live for the woods and the moon and the night"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by obnoxion »

Kenazis wrote: Wed Aug 19, 2020 11:40 am Ihan samaa mieltä. Vaikka tällaisia on useimmiten ihan mielenkiintoista ja "kiva" kuunnella, niin tässä oli todella paljon väärää "infoa" tarjolla
Jos henkilöllä on huuhaa-kytkös, hän on tietenkin vapaata riistaa, josta saa puhua miten vain. Tuntuu välillä jopa siltä että aiheesta mainittaessa kuuluu hieman hörähtää tai hymyillä vinosti, tai muuten joutuu jo toisesta jalastaan kiinni yliopiston eteen jalkapuuhun tuhkakupin viereen.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Benemal »

Ei nykyään tarvitse edes puhua hörhöjuttuja, jotta katsotaan kieroon. Pelkästään kiinnostus historiaan on epäilyttävää. Myös tieteellisistä tosiasioista kannatta vaieta, jos haluaa välttää vaikeuksia. Skeptikot eivät tiedä asioista sen enempää, kuin kristityt, tai milleniaalit. Pointti on se, jos me esim. teemme tinkimättömästi omaa juttuamme, se aiheuttaa väistämättä ennenpitkää pelkoa ja kateutta. Rakkaudesta puhuminen myös pelottaa kauheasti ihmisiä, joilla on "survival of the fittest" tyyppinen ideologia.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by obnoxion »

Benemal wrote: Wed Aug 19, 2020 6:26 pm teemme tinkimättömästi omaa juttuamme,
Tässä kannattaa pitäytyä, läpi aikojen alati vaihtuvien ilmapiirin.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Tariq
Posts: 37
Joined: Fri Apr 17, 2020 5:44 pm

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Tariq »

Minulle tuli tätä kuunnellessa vähän sama fiilis kuin silloin harvoin kun olen joutunut kuuntelemaan jotakin dubattua lastenohjelmaa. Joskus tulee mieleen että ovatko nämä ihmiset lainkaan itse kuunnelleet läpi tätä omaa tuotostaan, ja jos ovat, ovatko he ihan totta tyytyväisiä siihen mitä saivat aikaan? Tykkäsin tästä podcastista etenkin siitä kohdasta, jossa joku sanoi suunnilleen "öö, hmm, ääh, niin siis tota, niinku öö, joo enpä varautunut tämmöiseen kysymykseen." Jos itse päättäisin tehdä podcast-jakson vaikkapa uuniperunoista, niin ehkä olisi paikallaan vähän tutustua aiheeseen ja selvittää tärkeimmät uuniperunoihin liittyvät termit, vähän näiden ruokapalojen historiaa, eri valmistusmenetelmiä, ja vaikka tilastotiedettä siitä että onko keskimäärin savukala vai katkarapu suositumpaa täytteissä. Tätä kuunnellessa tuntui että kukaan ei ollut aiheeseen lainkaan valmistautuneet, ja jos jo pelkkä käsite nihilismi, joka opetetaan esimerkiksi yläasteen ET-tunnilla, on epäselvä, niin ehkä kannattaisi vähän paremmin vielä tutustua aiheeseen ennen nauhoituksen aloittamista.
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Benemal »

Niin ja vaikka uuniperunakollektiivin julkaisuissa lukeekin, että savukala on parempaa, jäsenyys ja ylipäätään uuniperunan syöminen ei edellytä, että pitää siitä. Hymyilen suvaitsevaisesti niille katkaravun käyttäjille. Kyllä heistäkin vielä jotain tulee. Pyttipannuun ei tietenkään tule savukalaa. Sellaisten sekopäiden kanssa en suostuisi olemaan samassa keittiössä.
Angolmois

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Angolmois »

Jotkut tykkäävät myös sotkea ruuat yhteen jo lautasella, koska elimistössä ja mahassa ainekset sekoittuvat keskenään joka tapauksessa.

En rehellisesti sanottuna katsonut videota alkua pidemmälle, kun alkoi jo ottamaan mieleen. Yhteistä maaperää tällaisen retoriikan ja näkemysten kanssa voisi kai korkeintaan rakentaa etiikan velvoittavuuden suhteen, jos sitenkään.

Itselläni on lähipiirissä muutama nihilistinä ja ateistisena satanistina itseään pitävää henkilöä, joiden kanssa tulee niin kauan toimeen, kun pysyy itse hiljaa mm. okkultismista ja elämän eettisistä ulottuvuuksista. Näistä kun tuli viimeksi tavatessamme avauduttua vähäsenkin, niin välit olivat mennä poikki saman tien. Edes "egon velvoite" -ajatuksesta ei tunnu saavan rakennettua siltaa epähenkisten, moraalista ja ontologista nihilismiä korostavien näkemysten välille. Pikkumainen egoismi tuntuu olevan usein tällaisesta maailmankuvasta seuraava käytäntö, koska ego on ainoa asia jonka todellisuuteen uskotaan. Samalla se on toki sellainen varoventtiili, joka estää menemästä syvemmälle nk. pahuuteen.
Angolmois

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Angolmois »

Kieltämättä mielenkiintoista tällaisessa kritiikin kritisoimisprosessissa se, että herää välittömästi ajatus itsestään "samanlaisena täinä" ; mutta ehkä kyse on pikemminkin oman varjonsa havaitsemisesta kuin varsinaisesta samaistumisesta.
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Tulihenki »

https://www.youtube.com/watch?v=comUIHzTXcs

Uusi jakso. Alkupuolella lisää. Ei välttämättä tarvitse kuunnella ellei nyt välttämättä halua kuunnella hedelmätöntä päänaukomista.
Tariq
Posts: 37
Joined: Fri Apr 17, 2020 5:44 pm

Re: Ateisti-satanistien näkemyksiä AT:sta

Post by Tariq »

Ihan kiinnostavaa kuunneltavaa ja eräänlaista vuoropuhelua. Mielestäni usein ns raivo-ateistit ovat ihan yhtä hyviä keskustelukumppaneita kuin vaikkapa äärikristityt, koska ymmärrystä ja joustoa löytyy ihan yhtä paljon. En tiedä mitä se ketään liikuttaa, mitä joku toinen tekee tai uskoo. Jos minä nyt täällä tahollani palvon Saatanaa ja Maanhenkeä, ja ajattelen että tietty kristalli taskussani auttaa minua selviämään päivän haasteista, taikka nostan tarot-kortin ja ajattelen sen kertovan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mitä väliä sillä on kenenkään toisen elämään, ellen sitä varta vasten lähde jollekulle tuputtamaan. Jos mä illalla ristin käteni ja ajattelen että Saatana se siellä kuuntelee mitä mä makuuhuoneessani hänelle höpötän, ja jos tästä saan jotain rauhaa tai lohtua tai iloa elämääni, mitä väliä sillä kenellekään on. Samanlaisen puheen tämä vastineen kirjoittaja voisi pitää ihan mille tahansa uskonnolle, luterilaisille tai muslimeille, zen-budhalaisille tai yksisarvisparantajille. Ja kun ylimielisyydestä syytetään, niin ehkä sitä ylimielisyyttä löytyy vähän sieltä omaltakin puolelta.
Locked