Enneagrammi

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Enneagrammi

Post by Tähti »

Yksilölliset neuvot on aina arvokkaita. Vähän menee tietty yleistyksen puolella, mutta ennegrammissa on jaettu persoonat 9 eri tyyppiin, ja sitten on tietoa näistä kaikista ja löytyy myös halutessaan vinkkejä joita voi käytännössä kokeilla. Tietty kannattaa noudattaa/kokeilla vain semmoisia neuvoja, jotka kokee kokeilun arvoisiksi juuri siinä tilanteessa missä on.

Oman tyypin voi selvittää testeillä. Esim Free Enneagram Test: The RHETI Sampler, tosta löytyy jopa suomeksikin yksi helppo testi.
http://www.enneagraminstitute.com/disco ... OCgqh4aySM


Mulla on itellä tyyppi 4, osunut kyllä erittäin hyvin kohdalle noi neuvot. Oikeestaan parhaita yksilöllisiä neuvoja ollut nämä (esim numerologia ja astrologia ei ole ihan näin hyvin toiminut, sinänsä hyödyllisiä kyllä). Tullut nyt seurattu lähes päivittäin näitä reilun vuoden ajan. Hyödyllisimmät neuvot on noi oman stressisuunnan ja kasvusuunnan huomioiminen. Esim mulla eli nelostyypillä noi on:

Back to basics today: remember that your Direction of Disintegration / Stress is to Two, where you people-please, try to find needs to fulfill, and call attention to your good works. Is this showing up in you today? (Understanding the Enneagram, 88)

Back to basics today: Remember that your Direction of Integration / Growth is to One, which means overcoming self-absorption and acting on objective principles, no longer controlled by your ever-changing feelings. By learning balanced self-discipline and discernment, you are able to bring your emotional riches to others more often. Is this showing up in you today? (Understanding the Enneagram, 89)

Oon ite monesti vaan huomioinut noi neuvot, mikä tuntuu auttaneen jo paljon. Jossain tapauksissa olen kuitenkin tehnyt vasanoita poistavia tekniikoita, että on päässyt eteenpäin.

Tästä voi tilata noita päivittäisiä neuvoja

enneathought of the day
https://www.enneagraminstitute.com/memb ... OCeWR4aySM
User avatar
V. Nokkonen
Posts: 21
Joined: Wed Aug 13, 2014 2:35 am
Location: Alaska

Re: Enneagrammi

Post by V. Nokkonen »

Hienoa kiitos! En tiennytkään että noilla on tuollainen inspiraatiopalvelu. Itse olen myös 4 w 5 ja minusta enneagrammi vaikuttaa varsin osuvalta tapa luokitella persoonallisuuksia. Pidän myös MeyersBriggs testistä jolla on minusta yhtymäkohtia enneagrammijärjestelmään. Enneagrammissa pidän kuitenkin siitä, että se antaa myös neuvoja. Kiitos vielä linkkivinkistä!
Locked