Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Otava

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Otava »

Nefastos wrote:Kuinka kauan olet tutkinut/harjoittanut okkultismia?
Tietoisesti noin neljä kuukautta. Jos väittäisin jotain muuta niin valehtelisin itselleni. Toki voi sanoa että okkultismi on ollut lähellä ajatusmaailmaa pienestä pitäen muttei minua millään voinut okkultistiksi sanoa. Varmaan ensimmäiset okkultistisiksi tunnistettavat ajatukset heräsivät ala-asteikäisenä kun oma, tai ihmisten ylipäätään, olemassaolo tuntui taianomaiselta ja ihmeelliseltä. Miten ihmeessä minä voin olla tässä ja heilutella käsiäni, tai miten minä edes, olen... ?

Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Tajusin juuri että ehkä minun olisi pitänyt malttaa vielä tovi että lähden tähän vastailemaan, mutta vastataan silti. Ei okkultismin tietoinen tutkiminen ole minussa mitään suurta saati pysyvää muutosta saanut vielä aikaan. Ne pienet ilon ja onnistumisen hetket mitä olen viimeisien kuukausien aikana kokenut ovat saaneet aikaan vaan entistä suuremman pudotuksen. Melkoista tunteiden vuoristorataa tämä on ollut, mutta onneksi minä olin varautunut sen minkä nyt pystyy varautumaan. Ts. en olettanutkaan tämän olevan helppoa.
Sothoth wrote:Ehkä keskeisin okkultismin aiheuttama tekijä omassa elämässä on ollut oivallus siitä, että on parempi muuttaa omaa itseään ulkomaailman lainalaisuuksien sijasta, sillä ulkoinen maailma rakentuu sisäisen todellisuuden kautta, eikä päinvastoin. Näin ollen pelkkä ulkoiseen maailmaan vaikuttaminen on hiekalle rakentamista jo ihan senkin takia, etteivät ulkoisessa maailmassa aikaansaadut vaikutukset ole ikuisia.
Noin minä olisin voinut itsekin kirjoittaa. Sen on huomannut että kun ulkoisesta maailmasta alkaa salakavalasti mutta tietoisesti hieman vieroittautumaan niin se ei todellakaan päästä sinua kahleistaan helpolla vaan iskee kaikella voimalla takaisin.

Neljän kuukauden aikana tulin jo kertaalleen siihen lopputulokseen että minulle ainoa tapa harjoittaa okkultismia vaatii nyt sen että myyn taloni, eroan vaimostani, luovun koiristani, luovun kaikesta maallisesta omaisuudestani ja harrasteistani ja muutan sähköttömään mökkiin kauas pohjoiseen jossa viljelen itse ruokani. Tai oikeastaan minun tulee kärsiä joten syön vain kuivia juuria. Tai oikeastaan parempi kun en syö enkä juo joten näännytän itseni nälkään ja eläimet hoitakoon loput. Tuon olen jo hylännyt, mutta vaihtoehtoja kartoittelen kyllä vielä.
Tähti
Posts: 219
Joined: Wed Oct 15, 2014 11:00 am

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Tähti »

Olen nyt suurin piirtein 7 vuotta harjoittanut suhteellisen vakavasti, oikeastaan ollut okkultismi pääasiallinen mielenkiinto lähes joka päivä mielessä tämän ajan. Olin sitäkin ennen kiinnostunut jossain määrin jo nuorempana, tuli luettua suhteellisen paljon kirjoja, mutta varsinaista käytännöllisen okkulttisen elämän kiinnostusta ei ollut.

Tietyssä mielessä yllättävän vähän vaikuttanut, että aika samanlainen persoona kuin muutenkin, tosin nyt pystyy toimimaan ns. huononakin kautena yhtä viisaasti kuin aiemmin hyvänä kautena. Ja nauttimaan jossain määrin jopa tosi haastavienkin omien elämäntilanteiden selvittelystä. Oppii myöskin paljon helpommin nykyään. Jonkinlainen yleinen viisaus alkanut kiinnostaa, ja sitä tuntunut kertyvänkin huomattavasti helpommin nykyään.

Näkökulma elämään on ajattelun tasolla tehnyt lähes täydellisen käännöksen, tunnetaso ei ole täysin kyllä seurannut vielä, aika paljon jää kiinni joihinkin vanhoihin tunnereaktioihin, aika paljon niissäkin keventymistä.
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Shivaprasaada »

Aloin harjoittaa okkultismia 15-vuotiaasta asti, kun huomasin, että minulla on mystisiä voimia Tarot-kortteihin liittyen.
Okkultismi vei minut lopulta uskonnollisuuteen ja hengellisyyteen ja elämäni on paljon parempaa kuin ennen okkultismin löytämistä.

Jos en olisi löytänyt okkultismia ,olisin tylsä ateisti, äärimäinen materialisti ja sokea tieteisuskoinen skientisti ja elämäni olisi paljon tylsempää.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
User avatar
Beshiira
Posts: 137
Joined: Wed Jun 15, 2016 11:07 am

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Beshiira »

Kuinka kauan olet tutkinut/harjoittanut okkultismia?

Aktiivisesti olen harjoittanut ehkä vajaan vuoden, sitä ennen olen tutkinut aihetta toki pitempään, ja monenlaista, vaihtelevan aktiivista uskonnollista/hengellistä/elämänkatsomuksellista etsintää muutenkin on takana ainakin kymmenen vuotta.


Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Helppo samaistua fra Otavan sanoihin, sillä taidan olla jokseenkin samanlaisessa vaiheessa itsekin. Juuri nyt tuntuu myös olevan erityisen intensiivinen jakso käynnissä. Seuraan liittymisen jälkeen, ja etenkin viime kuukausina, on mielessä ollut melkoista myllerrystä, ja toisaalta tilannetta voisi ehkä parhaiten kuvata sanomalla, että asiat, joista olen pitkään lukenut, ovat alkaneet tulla konkreettisemmiksi. Jumala, Saatana, kuoleman merkitys, persoonan hauraus, mielen ja hengen mahdollisuudet, hartauden ja nöyryyden tärkeys (toisaalta myös terveen ylpeyden), uskonnon ja arjen perimmäinen ykseys…

Viimeiseen liittyen, olen kaikesta huolimatta joutunut myös pohtimaan ongelmaa, jota ei samalla tavalla ole aiemmin tarvinnut miettiä: uskonnon ja arkielämän yhteensovittamista käytännössä. Esim. tyhjänpäiväinen arjen sosiaalisuus on tuntunut välillä poikkeuksellisen raskaalta, ja olenkin pysytellyt enimmäkseen lähimpien ihmisten piirissä. Opiskelujen ja töiden puolesta tuota kunnon ihmisen roolin vetämisen taitoa on kumminkin pidettävä yllä, ainakin tällä hetkellä. Olen melko varma, että luostarielämä ei pidemmän päälle olisi minua varten, mutta olen alkanut miettiä, että voisin kokeilla jonkinlaista ”maailmasta vetäytymistä” lyhyeksi aikaa, vaikkapa kahdeksi viikoksi. Ja toisaalta onhan se totta, että arjen maailma ja velvoitteet ovat omiaan vetämään jaloista takaisin maan pinnalle, kun joskus henkinen ponnistelu korostuu yksipuolisella tavalla liikaakin.

Toisaalta raskaampien tunteiden vastapainona on ollut tietynlaista seesteisyyttä ja selkeyttä, ja kaiken aikaa taustalla on myös alati vahvistusta saava usko siihen, että olen oikealla tiellä.


Minäkään en osaa sanoa tarkkaan, millainen olisin, jos en olisi lähtenyt perehtymään okkultismiin (tai ylipäätään omakohtaiseen uskonnon harjoittamiseen). Kun miettii temperamenttiani ja kiinnostuksen kohteitani aivan lapsuudesta asti, on vaikea nähdä mitään muuta suuntaa. Ehkä olisin kuitannut oman uskonnollisen tarpeeni jotenkin muuten, keskittynyt vaikkapa zenin harjoittamiseen, tai suhtautunut asiaan tieteellisemmin. Jotenkin asia olisi kumminkin pitänyt ennemmin tai myöhemmin ”hoitaa”. Ehkä jos olisin saanut osakseni jotakin yllättävää maallista menestystä hyvin nuorena, kuten laajaa mainetta tai suurta omaisuutta, olisin ehkä miettinyt hengellisiä asioita vähemmän. Ehkä ne olisivat tulleet eteen myöhemmin kaikesta huolimatta. Tai sitten olisin jatkanut materialismin ja skeptisismin suuntaan, olinhan joskus hyvin tyypillinen, ärsyttävä, omasta älykkyydestään ja nokkeluudestaan vakuuttunut lukiolainen, joka katsoi asiakseen halveksua kaikkea uskonnollista (vaikka silloinkin ainakin uskonnollinen estetiikka kyllä vetosi).

Oma lukunsa on vielä, millaisten ihmisten kanssa on elämäänsä ja etenkin nuoruuttaan viettänyt. Kunnioitettujen ja arvostettujen ystävien kanssa käydyt keskustelut ovat epäilemättä vaikuttaneet omaankin maailmankuvaani suuresti.
"Ja kun minun kirkkauteni kulkee ohitse, asetan minä sinut kallion rotkoon ja peitän sinut kädelläni, kunnes olen kulkenut ohi.
Kun minä sitten siirrän pois käteni, näet sinä minun selkäpuoleni; mutta minun kasvojani ei voi kenkään katsoa."
Casper
Posts: 6
Joined: Wed Sep 07, 2016 2:21 pm

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Casper »

Kuinka kauan olet tutkinut/harjoittanut okkultismia?

Tarkkoja lukuja on niin kovin vaikea muistaa mutta kyllä kiinnostukseni asiaa kohtaan heräsi n. 15 vuotiaana, eli yli puolet elämästäni on okkultismin parissa vierähtänyt. Toisinaan se on näytellyt suurempaa ja toisinaan pienempää osaa mutta aina ollut taustalla sellainen värähtelevä voima.

Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Se on herättänyt minussa uteliaisuuden. Se on herättänyt minussa uskon. Se on herättänyt minussa tahdon. Okkultismi on opettanut minua käsittelemään asioita, opettanut minua rauhoittumaan, opettanut minulle kiitollisuutta ja ennenkaikkea rakkautta. Olen aivan varma että ilman kaikkea tätä olisin, jos en nyt poistunut tästä maailmasta niin ainakin erittäin huonossa paikassa.
Sukhastira
Posts: 3
Joined: Tue Jan 13, 2015 9:36 pm

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Sukhastira »

Paljon nykyistä pienempänä lapsena yksi hartaimmista haaveistani oli päästä vuorelle pilvien korkeuteen. Jälkikäteen ajatellen vaikuttaa siltä, että tuo sama haave on ollut yhtenä vaikuttimena okkultismista kiinnostumiselleni. Halusin palavasti saada virallisen todellisuuden rajat ylittäviä kokemuksia, joihin okkultismin menetelmät viimeinkin näyttivät avaavan sopivan reitin. Eräs ystävä sanoi tuolloin, että ensimmäinen asia, joka polulle lähtiessä tulee tehdä, on oppia katsomaan itseään peilistä. Ajattelin, että kyllähän minä jo itseni tunsin - nyt halusin oppia tuntemaan suuren kosmisen viisauden.

Arvioisin että ensimmäisten okkultismin parissa viettämieni vuosien aikana tähtäimessäni olivat todellisuudessa juuri erilaiset pilvet. Kuitenkin ilman okkultismia olisin todennäköisesti etsinyt huippukokemuksia huomattavasti taannuttavimmilla tavoilla. Kesti kauan, että aloin ymmärtää, mitä ystäväni oli vuosia sitten ohjeellaan tarkoittanut. Lopulta oli yksinkertaisesti pakko kohdata itsensä. Luulen että ilman okkultismia olisin viilettänyt sen pisteen ohi yhä syvemmälle eskapismiin. Okkultisen narratiivin omaksuminen merkityksellisti elämän ja auttoi lopulta ymmärtämään, että pilvet voivat olla kauniita katsella, mutta se mihin olen menossa, on niiden yläpuolella.
Vanadís

Re: Kuinka okkultismi on muuttanut sinua?

Post by Vanadís »

Sukhastira wrote: Okkultisen narratiivin omaksuminen merkityksellisti elämän ja auttoi lopulta ymmärtämään, että pilvet voivat olla kauniita katsella, mutta se mihin olen menossa, on niiden yläpuolella.
Olipa kaunis kirjoitus! Ja piti vielä sanoa, että oli mukava nähdä viikonloppuna ja turinoida maagisista muistoista, musiikista ja kuunnella vanhoja sanoituksia ja biisejä.
Locked