Incubus

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Incubus

Post by Nefastos »

Hesari opastaa lukijoitaan unihalvauskysymyksissä. Ilmiö on siitä kiinnostava okkultistille, että se tarjoaa erään rajatilan tutkimuskohteen fyysisen & psyykkisen maailman välille, samaan tapaan kuin mediumismi tai huumausainekokemukset &c.

Painajaisen eli incubuksen nimihän tulee tästä hengenahdistuksesta. Ajatus oli, että henkiolento kykenee vahingoittamaan tällä tavoin vainottuja ihmisiä ja/tai riistämään näiltä elinvoimaa itselleen ja/tai raiskaamaan uhrinsa.

Asiaa voisi ryhtyä pohtimaan moneltakin vaihtoehtoiselta kannalta.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Incubus

Post by Benemal »

Minulla on ollut unihalvauksia lapsesta asti. Harvakseltaan, yhteensä alle 20 kertaa. Noin 16-vuotiaana sohvalla torkkuessa, halvaannuin ja harmaat olennot kulkivat ruumiini päällä. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun kokemus oli tavallista oudompi. Sittemmin on muutama jo vähän pelottavakin juttu. Pari vuotta sitten esim. tunsin, että kädet tarttuvat ruumiiseen ja nostavat sängystä ilmaan ja kun sain ne ravisteltua irti, putosin sänkyyn. Tämän putoamisen kokemuksen vuoksi tapaus oli erikoinen. En tosin väitä, että oikesti levitoin.
Viime vuosina olen kohdannut unissa näitä harmaita olentojä aivan jatkuvasti. Usein sellaisissa tilanteissa, että olen poistunut auringon valosta jonkinlaiseen maanalaiseen tunneliin. Ne käyvät kiinni ruumiseen eri paikoista ja sitten joudun riuhtomaan ne taas pois päältä. Tässä aina onnistuen, koska en pelkää.

Seuraava kuuluisi ehkä eri ketjuun, mutta laitan tähän koska tuli tuosta incubus-sanasta mieleen.

Muutaman vuoden takaa on erittäin mieleenpainuva kokemus, koska se oli poikkeuksellisesti nautinnollinen. Kohtasin jonkinlaisen succubuksen (en tiedä mistä oli kyse, tuo sana vain tuntui sopivalta) ja rupesimme heti hillittömästi panemaan, kaikilla mahdollisilla tavoilla ja se oli mahtavaa. Tämä "tyttö" oli pieni ja musta, ikäänkuin mustaa öljyä ja tuntui jotenkin tutulta. Kun sessio oli ohi tunsin häpeää ja käskin olentoa poistumaan, jolloin se välittömasti poistui. Oli saanut fiksinsä.

On syitä, miksi en pidä tällaisia kokemuksia omina mielenhäiriöinä, mutta vastakkainenkin mielipide kiinnostaa.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Incubus

Post by Nefastos »

Kiitos hyvin kuvaavista esimerkeistä!

Succubus (/succuba) on epäilemättä hyvä nimi niin pitkään, kun meillä ei ole muita tarjolla. Erilaisia henkiolentoja on niin paljon, ja oma kristillisyyden typistämä luokittelumme puolestaan hirveän riittämätön johtuen sen väkisin näihin asioihin runnomasta mustavalkoisesta teologiasta: Todellisuudessa henkien kutsuminen absoluuttisen hyviksi tai pahoiksi on yhtä problemaattista kuin sanoa samaa jostain ihmisestä, niin erilaisia käyttäytymisperiaatteita kuin henget toteuttavatkin - tai juuri siksi.

Vallalla oleva luonnontieteellisen maailmankuva pitää näitä kokemuksia täysin subjektiivisina, mutta tästä olen eri mieltä. Subjektiivisen ja objektiivisen välinen ero tai yhteys on niin tavattoman paljon herkempi, metafyysisempi ja välittömämpi kuin mitä nykyään ajatellaan, että tässä on kokonainen mystisen (mutta eksaktin, kuten väitän) filosofian & psykologian haara vielä kirjoittamatta. Ja sehän juuri itse asiassa on - magiaa. Mitä on substanssi, mitä on tahto joka sitä liikuttaa, mikä on yksilö?

Succubus/incubus -nimen pulmallisuuksia on juuri tuo demonologian taakka, joka yhdistää kaikki eroottiset henkikokemukset alaspäisiin rakenteisiin. Kuitenkin niiden alaspäisyys voi olla - entiteetistä riippuen - puhtaasti siinä, että ne vetävät energiaa elinvoiman keskuksesta alas, ja tämä voi aiheuttaa tai olla aiheuttamatta "painajaisen" (hengenahdistusta) riippuen eetterirakenteen kulloisestakin kokoonpanosta & kummankin osapuolen intentiosta. (Tästä intention epämiellyttävästä kyvystä käyttää seksiä vampiirisesti ks. toinen keskustelu.) This said, voimme muistaa magneettisen yhteyden muodostuvan useammin molemminpuolisen tarpeen - tiedostetun tai torjutun - synnyttämänä kuin pakottamisen & äärimmäisen karman seurauksena. "Why should not those same Spirits perform matrimonial duties as well?" - Blavatsky: Thoughts on the elementals

Sieppaavien olentojen "harmaus" (vrt. jälleen otaksuttujen ufokontaktien pienet harmaat miehet) liittyy leimallisesti eetteritason kontaktiin. Missä aineen rajatila syvenee astraaliseksi, harmaa & hailakan vaalea puhkeaa valkean valon kautta niihin väreihin, jotka antavat tasolle sen säteilevän nimen (astraalinen = tähdenkaltainen).

p.s. Laitoin keskustelun Elämäntavat -osioon alun perin siksi, että se lähti tieteen lähestymistavan piiristä. Jos keskustelu pysyy painottuneena psyykkisiin ilmiöihin, se kannattanee siirtää kyseisen kohdan alaisuuteen. Mutta kuten sanottu, aihetta voi lähestyä hedelmällisesti monesta eri lähtökohdasta.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Re: Incubus

Post by Tulihenki »

Luin eilen Nefastoksen aloituksen ja voin kertoakkin viime yöstä.

Maaseudulla olen syystä tai toisesta ennen kokenut kaikki unihalvaukset. Nyt tuli eka kerta viime yönnä asunnossani. Heräsin puolittain hereillä, kun hyvin heikosti nähtävä ''olento'' leijui päälläni tarttuen kiinni eka alapäähäni ja sitten salvaten suuni. Samalla, kun aloin panikoimaan tunsin laajenevani sisältä käsin ja hetken ajan näin kaverini tekoset viereisessä huoneessa. Palauduin takaisin niin, että kykenin enää vain tuntemaan kaverini, mutta en varsinaisesti näkemään. Puristavaa tunnetta ja henkistä ahdistusta jatkui hetken aikaa, kunnes sain nielaistua ja tilanne raukesi. Tässä kokemuksessa ei ollut mitään miellyttävää, vaan pelkästään pahantahtoisuuden kokemista. Aikaisemmissa vastaavissa kokemuksissa en ole tuntenut vastaavaa uhan määrää, enkä myöskään ole kokenut sellaista laajenemista.
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Incubus

Post by Aquila »

Olen kokenut aika vähän, jos yhtään, unihalvauksia ja Platypuksen mainitsema putoamiskokemus on varmaan yleisimpiä, joka mahdollisesti omalta osaltanikin liittyy juuri tähän ilmiöön. Muutaman kerran unen ja valveen rajamailla niitä on ollut, lähinnä kuitenkin lapsuudessa. Uskoisin kokeneeni vastaavaa silti jonkin verran. Kerran lapsena nukkumaanmenon jälkeen ja pian "herättyäni" olen hakenut keittiön laatikosta veitsen puolustautuakseni joitakin "olentoja" vastaan. Itselläni ei tällaisesta ole muistikuvia, joten en voi sanoa mitä tuota ennen on tapahtunut. Unihalvausta yleisempää itselleni onkin ollut unissakävely ja lähes aina sen aiheuttajana on ollut jonkinlainen pelottava tai uhkaava kokemus.

Ainoa tuoreempi tapaus on sellainen, jossa olen nähnyt varsin elävää unta siitä, että joku kutsuu minua luokseen ja havahdun siihen, että olen noussut ylös ja lähtenyt liikkeelle. Tätä edelsi ilta, jonka aikana koin poikkeuksellisen paljon häiritseviä tunteita ja jonkinlaista levottomuutta (eli tietynlaisen astraalisen häiriötilan voisi ajatella olleen tuolloin kyseessä). Vaikka varsinaista unihalvausta ei välttämättä olekaan ollut, niin luulisin näiden kokemusten liittyvän jollain tavoin samaan asiaan.
Dracerium
Posts: 33
Joined: Wed Nov 14, 2012 2:02 pm
Location: HEllsinki

Re: Incubus

Post by Dracerium »

Minulla ongelmana on tieteellisesti nimityksellä sexsomnia. Puhun mös unissani ja teen paljon kaikenlaista. Minulle on kerrottu näitä myöhemmin, ja enpysty sanomaan näihin mitään koska olen oikeasti nukkunut. Joskus saatan panna miestä nukkuessani välillä taas saatan yrittää heittää toisen sängystä alas. Vaihtoehtoisia tekemisiä löytyy paljon, mutta olen kuullut näistä vasta myöhemmin, koska koskaan en näihin herää. Yleensäottaen en ikinä herää öisin, vaan uneni on niin syvää, että se loppuu vasta aamulla.

Unihalvauksen olen saanut vain kerran. Muistan nähneeni painajaista karhusta, joka onnistui pääsemään raateluvaiheeseen asti. Silloin kun heräsin, tuntiin en pystynyt liikkumaan.
Sitä saa mitä tilaa
Nomad
Posts: 46
Joined: Thu Feb 16, 2012 5:16 am
Location: Helsinki

Re: Incubus

Post by Nomad »

Minusta oli ihan hauska sattuma, että silloin muutama kuukausi sitten kun tämä ketju sai alkunsa, olin juuri edellisenä yönä saanut 4-5 kappaletta unihalvauksia. Saan näitä lähes poikkeuksetta pitkien alkoholinkäyttörupeamien jälkeen ensimmäisen krapulapäivän jälkeisenä yönä, ja näitä on kai joskus luonnehdittu vieroitusoireiksikin. Näissä unihalvauksissa makaan yleensä sängyllä kykenemättä liikkumaan, ja ympärillä on aistittavissa jonkunlainen miespuolinen ja hyvin pahantahtoinen läsnäolo. Jos makaa selällään, näkyy hahmo joka saattaa esimerkiksi yrittää tukehduttaa, ja jos makaa vatsallaan, sen saman läsnäolon vain jotenkin aistii. Silloin tällöin olen päässyt halvauksen aikana liikkumaan sängystä pois, jolloin liikkuminen on tuntunut raskaalta; vähän kuin liikkuisi painavilla ja puutuneilla raajoilla. Yleensä ympäristön valaistus ja värisävyt ovat erilaisia kuin hereillä ollessa, ja tuntemukset (esimerkiksi pelko) on moninkertaista hereillä koettuihin tuntemuksiin nähden. Tyypillisesti olen herännyt jonkunlaiseen omaan ujellukseen näistä, ja heräämisen jälkeen ollut sängyssä, eli mitään fyysistä liikkumista ei ole tapahtunut.

Ihan viime aikoina olen pannut merkille, että "sängystä lähtiessä" eri huoneisiin, pystyn paikallistamaan sellaisiakin esineitä, joihin ei sängystä olisi edes mitään näköyhteyttä. Ja jotka siis ovat olleet juuri kyseisissä paikoissa heräämisen jälkeen, kun asian on tarkistanut. Jollain tapaahan tämä antaa viitteitä siitä, että niitä olisi jotenkin käyty ihan oikeasti havainnoimassa, vaikka fyysisesti maattiinkin sängyssä. Varmaan tällaisenkin havainnon voi yrittää runnoa sellaisiin teorioihin, joiden mukaan on seikkailtu joissakin pään sisäisissä tiedostamattomista muistikuvista rakennelluissa huoneistoissa, mutta pidän itse tätä monistakin syistä epätodennäköisenä ja jokseenkin väkinäisenä selityksenä.
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Incubus

Post by Aquila »

Tällä viikolla on tullut vastaan kahdesti tilanne, että olen nukkumaan mennessäni kokenut selkeän feminiinistä läsnäoloa ja nukahtanut hetken kuluttua. Ensimmäisellä kerralla näin unta, jossa jonkinlaisen verhon takaa tullut nainen yritti kuristaa minut. Herätessäni tästä unesta yöllä koin hengenahdistusta sekä tunsin huulillani ja käsissäni kihelmöintiä. Seuraavana päivänä olin todella väsynyt ja masentunut, kuin kaikki elinvoima olisi lopussa. Toisella kertaa heräsin yöllä hieman vastaaviin oireisiin, mutta en muista nähneeni mitään unia. Mitenkään kovin suuria pelkotiloja ei näihin liittynyt.

Voi olla, että loppuvuoden aikana tapahtunut henkisen painopisteen siirtyminen enemmän tunteelliseen suuntaan tuo mukanaan myös tämäntyyppistä astraalista haastetta. En kuitenkaan osaa aivan tarkkaan sanoa, mikä nämä kokemukset on aiheuttanut, vaikka joitakin arvailuja voisinkin esittää.
Locked