Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Segel »

Tervetuloa sinulle myös, Ave!
User avatar
Peregrina
Posts: 118
Joined: Thu Aug 03, 2017 10:35 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Peregrina »

Tuntuu, että aloitin tällä foorumilla kovin tökerösti, syynä mieletilani kirjoittaessani kipeistä aiheista ja myös kokemattomuuteni nettifoorumeilla toimimisessa, pahoittelut siitä.
Olen nuorehko naarasmenninkäinen, joka varhaisnuoruudessa möksähdettyään maailmalle päätti löytää poispääsyn ja paremman pakotien puutteessa päätti muuttaa omaan päähänsä asumaan.
Teljettyäni ovet ja ikkunat huomasinkin että pahimmat möröt sitten oikeastaan löytyikin sieltä omasta pesästä.
Nyt olen jo useamman vuoden yrittänyt löytää avaimia, joilla niitä kauhuissani ja vihoissani takomiani lukkoja saisin avattua, siitäkin huolimatta, että se murjottava lapsi sisälläni yhäkin kieltäytyy avaamasta silmiään.
Koen, että olisi suotavaa pitää taiteen, tieteen ja henkisen harjoituksen kolminaisuus kivasti tasapainossa, niin ei olemus pääse näivettymään ja yksipuolistumaan.
Taiteista läheisin minulle on musiikki, tieteistä psykologia ja itselleni sopivaa Tietä vielä haen. Tai todennäköisesti kuljen jo sitä, en vaan osaa vielä käsitteellistää asiaa.
Nimimerkki Malja viittaa tarotkortteihin, joiden neljästä maasta koen maljat läheisimmäksi. Lähestynkin maailmaa ensisijaisesti tunteen kautta, vaikka paradoksaalisesti saan häiritsevän usein kuulla olevani ylianalyyttinen.
Tältä foorumilta löytyy todella paljon ristiriitojen riivaamaa persoonaani puhuttelevaa materiaalia, suuret kiitokset siitä.
Täytyy kyllä myöntää, että joudun melko kovasti työskentelemään pitääkseni eniten muokkaamista kaipaavan olemuspuoleni messissä keskusteluja lukiessani.
Se kun tahtoo lähteä liihottelemaan heti kun huomaa, ettei ymmärrä jotain :?
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Kavi »

Malja wrote: Koen, että olisi suotavaa pitää taiteen, tieteen ja henkisen harjoituksen kolminaisuus kivasti tasapainossa, niin ei olemus pääse näivettymään ja yksipuolistumaan.
Tätä itsekin olen pyrkinyt omassa elämässäni toteuttamaan.
Lukiopsykologialla psyko-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus pysyy muuten ihmeen hyvin liitoksissaan myös liikunnalla. Monipuolisuus siis ennen kaikkea ja rakkaudellista suhtautumista myös omaan itseen.

Tervetuloa foorumille keskustelemaan! :)
User avatar
Peregrina
Posts: 118
Joined: Thu Aug 03, 2017 10:35 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Peregrina »

Kiitos Kavi :)
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa, Malja! Oli todella mukavaa lukea sinulta tällainen viesti.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Uniel
Posts: 1
Joined: Fri Nov 02, 2018 7:16 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Uniel »

Terve.

Näin on varmasti luonteva aloittaa.
Nimimerkki on uudelleenjärjestelty versio toisesta kastenimestäni. Sain siihen myös pari hauskaa sanaleikkiä mukaan.

Olen subjektiivisesti pitkäaikainen totuuden etsijä. Lähtökohta: Lapsena halusin avata lelut ruuvimeisselillä. Iän myötä opin ymmärtämään, ettei kaikkia lukkoja avata tähtipäällä. Tai ettei ihminen elä ainoastaan leivästä. tieteet, taiteet, Henki, siinä etsintäni kolminaisuus lyhyesti.

Jungilainen käsitys Varjosta on henkilökohtaisen tutkimuksen aiheitani tällä hetkellä. Jungilaisuudesta: Punainen kirja on kirjastossani kunniapaikalla siinä missä Gustave Doré:n kuvittama painos Raamatustakin, vieri vieressä. Ja Varjo - sen käsite, dialogina. Dialogia toivon myös täältä.

Azazelista: Joitain vuosian sitten Perttu Häkkisen (RIP) ohjelman kautta tilasin Fosforoksen hyllyyn. Kirja on miellyttävän haastava, monellakin tasolla. Olen siitä lähtien satunnaisesti selannut tätä foorumia. Rekisteröitymisen myötä olisi miellyttävä jutella esoteerisista aiheista ainakin junan pääassä olevien jyväskyläläisten ja tamperelaisten esoteerikkojen kesken. Toki myös täällä foorumilla.

Joten: Terve!
Wyrmfang
Posts: 775
Joined: Tue May 25, 2010 10:22 pm
Location: Espoo

Re: Esittäytymiset

Post by Wyrmfang »

Tevetuloa!

Thanatos looshi vaikuttaa Jyväskylässä, ja luotettavat ulkopuoliset ovat tervetulleita keskustelemaan. Keskustelut liittyvät oikeastaan aina tavalla tai toisella sen kaltaiseen tematiikkaan mitä Jung kutsuu varjoksi, ja psykoanalyyttisestä teoriasta on puhuttu muutenkin jonkin verran.
User avatar
Maria
Posts: 3
Joined: Tue Nov 27, 2018 3:31 pm
Location: Hattula

Re: Esittäytymiset

Post by Maria »

Tervehdys kaikille täältä metsän siimeksestä

Esittelyt eivät ole koskaan olleet vahvuuteni, mutta yritetään silti :)

Olen kolmenkympin paremmalla (tai ainakin pitemmällä!) puolella oleva tyttö Hämeen metsistä, kuka ei vieläkään tiedä, mitä hänestä tulee isona. Tähän mennessä elämän harjoittelusta on jäänyt käteen pari tutkintoa, muutama työpaikka, reissausta pitkin Suomen ja maailman turuja, rakkautta ja kaipuuta, ja paljon enemmän kysymyksiä, kuin mitä minulla oli aloittaessani matkan.

Huvittavaa sinänsä että vieläkin tärkeimmät asiat mitä olen oppinut, ovat aikoinaan saadut neuvot äidiltä ja isoäideiltä.

Malja (?) sanoi esittelyssään kauniisti, että tieteen, taiteen ja henkisyyden kolmiyhteys on se, mikä pitää kulkijan polulla. Totta ainakin minun kohdallani. Tuohon lisäisin, että uteliaisuus uuteen ja tahto kehittyä ovat ne, mitkä ohjaavat meitä polkua eteenpäin, ettemme jäisi pientareelle odottamaan että joku ottaisi kädestä kiinni ja vetäisi ylös.

Uskoltani (? miten tuokin määritellään, mitä kukakin näkee totuutena? Monta näkökulmaa, yksi kuva) olen pakana, en aina kovinkaan tunnollinen, mutta niin vain siinä käy, että kun maailma on vaikea paikka, kuin itsestään sitä polvistuu pyytämään että esi-äidit kuulisivat ja auttaisivat (taas). Alttarini ei ehkä ole pölytön, mutta ainakin kukat ovat tuoreita!

Harrastukseni ja kiinnostukseni ovat... melkeinpä kaikki, mitä eteeni sattuu. Kesällä kädentaitoja tulee harrastettua puolivahingossa täällä korvessa, sivussa hoidan puutarhaa ja käyn markkinoilla. Ja talvella jää aikaa kirjoille (tällä hetkellä kosmologiaa, kvanttimekaniikkaa ja Kenneth Granttia), maalaukselle ja musiikille ja muille lämpimissä sisätiloissa hoidettaville harrasteille

Vielä loppukaneettina; en ole maailman sosiaalisin tapaus, mutta olen yrittänyt (elämän muutoksen myötä) oppia siinä paremmaksi pari viimeistä vuotta. Todennäköisesti minusta ei kuulu paljon mitään tälläkään foorumilla, mutta olen kyllä taustalla tarkkailemassa :P
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Maria wrote: Thu Nov 29, 2018 6:05 am Huvittavaa sinänsä että vieläkin tärkeimmät asiat mitä olen oppinut, ovat aikoinaan saadut neuvot äidiltä ja isoäideiltä.
Isoäitien tarinoihin taitaa perustua minunkin koko vakaumukseni. Tervetuloa taas kaikille uusille foorumilaisille!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Tervetuloa minunkin puolestani uusille ja vanhemmille foorumikäyttäjille!
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Locked