Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Invitus
Posts: 74
Joined: Tue Jul 22, 2014 10:48 pm
Location: Helsinki / Oulu

Re: Esittäytymiset

Post by Invitus »

Kieltämättä hieno. Itselläni siitä tulee mieleen biisin nimi, niitä löytyy sekä suomeksi että englanninkielisenä variaationa useita.

Edit: lyhyellä tarkastelulla selvisi että tässä on myös hieman henkilökohtaisempi yhteys ;)
"And so he who looks down at his feet will not know the truth, but he who discerns by the sun which way to go." -Tolstoi
Ihmisveistos
Posts: 2
Joined: Tue Jun 23, 2015 2:05 am
Location: Jyväskylä

Re: Esittäytymiset

Post by Ihmisveistos »

Haha, kiitos. Taustalla on tosiaan tekemäni samanniminen sävellys & teksti, joka syntyi lukion 1. vuonna, eksistentialismiin saadun ensikosketuksen jäljiltä. Ei nyt ehkä enää kaikilta osin täysin ajankohtainen teksti, mutta ajankuvana onnistunut ja tietyssä mielessä ensimmäinen nykyistä linjaa edustava kirjoitus. Tärkeä virstanpylväs siis itselle, ja herättäähän tuo varmasti mielikuvia muihinkin suuntiin.

Invitus: Onko tämän nimisiä kappaleita montakin olemassa? 1349:n "sculptor of flesh", johon törmäsin muuten vasta tänä vuonna, tulee lähimmäksi mieleen. :)
"Sanat ajan virtaa, tuhat kertojaa
totuuden kaipuuta viisaus sairastaa
voiko mitään todella rakastaa
antamatta sille teollaan arvoa?"
User avatar
Invitus
Posts: 74
Joined: Tue Jul 22, 2014 10:48 pm
Location: Helsinki / Oulu

Re: Esittäytymiset

Post by Invitus »

No ensimmäisenä tulee mieleen Shade Empiren Human Scuplture.

(Edit: Ei toki pääse lähellekkään 1349ä..)
"And so he who looks down at his feet will not know the truth, but he who discerns by the sun which way to go." -Tolstoi
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

Tervetuloa vain minunkin puolestani! :)

Mainintana vielä nimen yhteydestä musiikkiin, niin Järvenpäässä vaikuttaa myös Human Sculpture -niminen melodinen dm-yhtye, jossa mm.
tuttaviani soittelee. Kuultavissa täältä.

Mieleen nousi jostakin syystä myös kotimainen noise -artisti Skullpture, jota yllätyksekseni myös omasta levyhyllystäni näytti löytyvän..
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
User avatar
Haeresis
Posts: 21
Joined: Wed Nov 18, 2015 12:12 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Haeresis »

Olen yli 30 vuotias mies Etelä-Suomesta.Muutaman vuoden olen epäsäännöllisen säännöllisesti keskustelupalstan keskustelua passiivisena seurannut ja nyt viimein päättänyt aktiivisesti myös itsekin siihen osallistua.
Esoteria/mysteerien maailma ym. on aina teinistä asti vetänyt puoleensa,mutten ole pintaa syvemmälle asiaan perehtynyt.
Olen jo pidemmän aikaan harkinnut ottaa askeleen eteenpäin ja liittyä järjestöön/Veljeskuntaan.OTO ja Azazelin Tähti tuntuvat vastaavan eniten omaa ajatusmaailmaani (TOS toisaalta myös kiinnostaa,mutta on jättänyt ristiriitaisia tunteita).Anyway,on kunnia liittyä keskustelupalstalle, jonka keskustelutaso on aina positiivisesti jaksanut yllättää.
Last edited by Haeresis on Sat Nov 21, 2015 2:30 pm, edited 1 time in total.
The darker the night, the brighter the stars,
The deeper the grief, the closer is God!
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Hoenir »

Mukava kuulla, että foorumi on antanut sulle positiivisia yllätyksiä ajan mittaan. Tervetuloa!
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

Tervetuloa mukaan, Seeker! Toivottavasti tulet kokemaan valoisia hetkiä keskustelujen tiimellyksessä.. :)
EDIT: NImimerkkisi oli kovin tuttu jostakin, kunnes tajusin yhteyden tulevan Blood Axisin Blót -levyn kolmannesta kappaleesta..
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Heith »

Tervetuloa Seeker!
Pjotr
Posts: 13
Joined: Mon Nov 02, 2015 12:24 am

Re: Esittäytymiset

Post by Pjotr »

33 vuotias mies. Kultuurialalla noin 10v työskennellyt.

Lapsena tädin kautta sain aimo annoksen kristinuskoa.Kirkosta erosin heti 18-vuotiaana.

Isättömyys ja äidin sairastelut (Lepää rauhassa rakas mamma, annoit enemmän kun tiedätkään minulle) toivat elämään epävarmuutta, pelkoa ja johdatuksen puutetta joka oli kanssani aina sieltä lapsuudesta sinne parikymmpisyyden puoliväliin asti.

Tätä "minuutta" olen yrittänyt paikkailla elämässäni etsimällä Jumalaa jonka noin 25 vuotiaana tajusin olevan mielikuvien kautta isäkuvan paikkaamista "partaisella miehellä" (suuri tajuaminen psykologin penkillä, kristinuskon mielikuvia karistelin silloin); vihalla; väkivaltaisuudella; ääriliikkeiden houkutuksella ja flirttailulla aina isoimpiin käännöskohtiin jotka olivat buddhismi, tieteellinen maailmankuva ja black metalli. Musiikki joka aina nuoresta asti minua ahdisti mutta varmaan myös kiehtoi ja kutsui. Johtuen siitä, että en ollut sinut oman itseni kanssa. Oman synkkyyteni ja kauneuteni jos niin voi ilmaista asian. Suurimpia rauhallisuuden tunteita olenkin kokenut tämän musiikin äärellä.

Pikkuhiljaa näinä vuosina asiat ovat alkaneet selketyä, minusta on tullut huomattavasti vahvempi. Olin rakkaan mamman omaishoitajana vuosia, olen todella päättäväinen tarvittaessa, yritän aina (liikaakin joskus) tarjota tukea tarvitsevilla mutta olen myös vastapainona itsenäisempi sekä tasapainosempi.

Ihminen joka ajattelee, että: Rakkaus muihin pitää kummuta oman itsensä rakastamisesti, pimeyden tunnistamisesta ja hyväksymisestä, kipinästä silmäkulmassa ja siitä, että uskoo olevansa oikealla tiellä jolloin itsevarmuuskin sanoa se kasvaa. Satanistiset aspektit ovat tuoneet uudenlaista rauhaa taas, tasapainoisuutta ja mietittävää.

Jos ei usko omiin tekoihinsa olemalla niistä ylpeä ja kertomalla tämän muille, mitä ne lopulta edes merkitsevät? Gandhin sanoin "Ole se muutos jonka haluat nähdä maailmassa"
Last edited by Pjotr on Thu Dec 10, 2015 9:33 pm, edited 1 time in total.
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Hoenir »

Tervetuloa foorumille Pjotr! Hienoa kuulla, että asiat ovat kääntyneet parempaan päin. Toivottavasti foorumin lukeminen ja tänne kirjoittaminen tuottavat sellaista tulosta, mitä täältä sitten oletkaan päättänyt etsiä.
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
Locked