Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa foorumille keskustelemaan, tai ihan vain seurailemaan keskustelua.
Tariq wrote: Fri Apr 17, 2020 6:58 pm Olen palvonut luonnonhenkiä lapsesta saakka, minua ei ole koskaan kastettu ja esimerkiksi kristinusko on minulle melko vierasta maaperää.
Omat taustani ovat melko samanlaiset, eli kastamaton lapsi joka on kasvanut syvällä henkistävien metsien keskellä. Tosin oma naapurustoni koostui lähinnä kristityistä lahkolaisista, joiden elämää seuraillessa sain kristinuskosta kuvan lähes tulkoon puhtaana pahuuden ilmentymänä. Toisaalta Raamattu tuli hyvin tutuksi, kun vanhempamme lukivat meille muiden satujen ohessa lapsille tehtyä kokoelmaa Raamatun tarinoista. Jo silloin aloin rakastua erityisesti vanhan testamentin väkevän satumaiseen maailmaan.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

Fra RZ is back! Baptism by Fire. Jatkakaa.. 8-)
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
User avatar
Cerastes
Posts: 233
Joined: Fri May 25, 2018 10:31 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Cerastes »

Tervetuloa, frater RZ. (That‘s the only finnish word I know except perkele, kalsarikännit and kiitos)
“Granny Weatherwax was not lost. She wasn't the kind of person who ever became lost. It was just that, at the moment, while she knew exactly where SHE was, she didn't know the position of anywhere else.”
(Terry Pratchett, Wyrd Sisters)
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Onpa sympaattista nähdä sinut pitkästä aikaa, RZ, tervetuloa takaisin.
Cerastes wrote: Mon May 11, 2020 8:51 pm(That‘s the only finnish word I know except perkele, kalsarikännit and kiitos)

I'm so proud of the cultural impact of our little country...
Although I think my Deutsche Sprache would seem pretty similar with its Gesundheits & Verbotens. :?
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

RaktaZoci wrote: Mon May 11, 2020 8:34 pm Fra RZ is back! Baptism by Fire. Jatkakaa.. 8-)
Miten riemastuttava uutinen!!!
Tervetuloa takaisin!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
lux ferre
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2016 7:25 pm

Re: Esittäytymiset

Post by lux ferre »

Tervetuloa takaisin
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Tervetuloa Tariq ja RaktaZoci!
Ensin Boreas ja nyt RZ, mukava kun vanhoja jäseniä ilmaantuu takaisin.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Nataamahum
Posts: 22
Joined: Sat Jul 18, 2020 12:43 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Nataamahum »

Tervehdys!

Olen Merkuriuksen päivänä, vuonna -92 syntynyt Totuuden etsijä, asuinpaikkanani Tampere. Horoskoopiltani olen Kalat. Veljeskunnan filosofiaan ja kirjallisuuteen aloin tutustua alkuvuodesta 2017, ja se on pysynyt läheisesti mukana tähän asti. Samoja ikiaikaisia kysymyksiä olen pohdiskellut koko ikäni, joten seuran löytämisestä on ollut omia polkuja kulkiessani suuri apu. Harrastuksistani mainitsen musiikin, kuvataiteen, kirjallisuuden laajan kirjon, sekä monipuolisen liikunnan. Terveydentilani tällä hetkellä on siirtänyt pääpainon kirjallisuuteen, pitäen sisällään myös oman tekstin tuoton, joissa pääpaino runoudella ja novelleilla. Ajattelun listaaminen harrastuksiin tällä foorumilla saattaisi vaikuttaa hiukan "kornilta", mutta ainakin itselleni on ajattelu yhdistynyt monesti johonkin tekemiseen(vähintään ajatusten ylöskirjaus), mutta nyt olen koittanut pyhittää väliin myös sille ns. jakamattoman huomioni, ilman ulkoista toimintaa.

Jäsenhakemukseni veljeskuntaan lähetin kuluvan kuukauden ensimmäinen päivä, ja tulin vastikään hyväksytyksi Hermes-looshiin. Jottei esittäytymiseni venähtäisi turhan pitkäksi, toivon, että onnistuin antamaan tarkoituksenmukaisen kuvauksen itsestäni, ja tutustumisemme syvenee muissa yhteyksissä. Hiukan lipesinkin jo ketjun aloittajan mainitsemalle "postimerkkeilyharrastuksen kertomis" -osastolle. Hestia-looshi voi, leikkimielisesti sanoen, varautua lähestymiseeni tahollaan.

Kaikkea Hyvää Jokaiselle!
Kas, ei ainetta muovaa pakko, ei pakote. Myös Henkeä vain, on muotokin aineen. Muotokin aineen aina muutoksenalainen. Syntymä ja Kuolema, yksi ja sama, ilmennys kahtalainen.
User avatar
Astraya
Posts: 125
Joined: Wed Nov 16, 2016 9:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Astraya »

Tervetuloa Nataamahum!
“There can be no transforming of darkness into light and of apathy into movement without emotion”
― Carl Gustav Jung
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa sekä foorumille että veljeskuntaan!
Nataamahum wrote: Mon Jul 20, 2020 4:38 pm Terveydentilani tällä hetkellä on siirtänyt pääpainon kirjallisuuteen, pitäen sisällään myös oman tekstin tuoton, joissa pääpaino runoudella ja novelleilla.
Tässä meillä onkin yhteiset harrasteet. Olen yrittänyt saada kirjoittamisestani jäsentyneempää ja tavoittellisempaa. Minulla on paljon kirjoittamisen varaan asetettuja unelmia
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Locked