Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Esittäytymiset

Post by Benemal »

Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan
Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn. :twisted:
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa!
Benemal wrote:
Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan
Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn. :twisted:
Griseo wrote:Olen luonteeltani hyvinkin introvertti.
Itsekin vahvasti introverttina olen jokseenkin jättäytynyt pois kokouksista ja muista tapaamisista joihin kokoontuu suurempi määrä väkeä. Tapaamiset ovat rikkaus ja ihmiset todella mukavia, mutta eivät ne varsinainen välttämättömyys ole.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Kavi »

Tervetuloa minun puolestani myös!
Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen.


Täällä on jonkin verran muitakin kristinuskon monimuotoisesta piiristä tulleita ihmisiä, jotka ovat sitten myöhemmin tulleet toisiin aatoksiin.

Muistelen JK Rowlingin Viisasten kivi-kirjan lukemisen jo aiheuttaneen minussa pelkotiloja, joten okkultismin löytäminen voi olla hyvinkin ison työn takana.
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Esittäytymiset

Post by Kenazis »

Tervetuloa veljeskuntaan Griseo.
"We live for the woods and the moon and the night"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Kavi wrote:
Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen.


Täällä on jonkin verran muitakin kristinuskon monimuotoisesta piiristä tulleita ihmisiä, jotka ovat sitten myöhemmin tulleet toisiin aatoksiin.

Muistelen JK Rowlingin Viisasten kivi-kirjan lukemisen jo aiheuttaneen minussa pelkotiloja, joten okkultismin löytäminen voi olla hyvinkin ison työn takana.
Vastaavasti myös voimakkaan satanistisista lähtökohdista seuraan liittynyt on monesti käynyt vuosien ajan hengellistä kamppailua, että on kyennyt paljastamaan esiin kristillisyyden merkityksen itselleen. Kristillisyys on kuitenkin hyvin keskeinen tekijä seuran kokoonpanossa, kuten liturgisista teksteistämme voi huomata - meillä on tuskin yhtäkään ilman viittausta Raamattuun, tai johonkn kristilliseen liturgiseen kaavaan.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Griseo wrote:Elän varsin vakiintunutta perheellisen, säännöllisessä työssä käyvän elämää. Olen kuitenkin seuraan liittyessäni vakavalla tarkoituksella halukas löytämään elävän ja aktiivisen yhteyden seuran keskinäiseen elämään. Toivon myös löytäväni toimivia tapoja olla hyödyksi yhteiselle pyrinnölle. Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan.
Tämä on Azazelin tähdessä ollut mielestäni hyvää että vaikka asuisi maaseudulla etäällä suurista virroista tai vaikka ulkomailla!, introverttina ja arjen askareiden täyttämää elämää on silti mahdollisuus hyvinkin hedelmälliseen veljeskuntayhteyteen. Toki rajoitteet ovat rajoittavia aina jossain määrin, mutta askel kerrallaan ja vaa'an mukaan.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Griseo
Posts: 5
Joined: Fri Jun 22, 2018 6:16 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Griseo »

Kiitos kaikille ystävällisestä vastaanotosta!
obnoxion wrote:Tervetuloa!
Benemal wrote:
Griseo wrote:Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan
Tervetuloa vuosikokoukseen, jos uskallat suoraan syvään päätyyn. :twisted:
Griseo wrote:Olen luonteeltani hyvinkin introvertti.
Itsekin vahvasti introverttina olen jokseenkin jättäytynyt pois kokouksista ja muista tapaamisista joihin kokoontuu suurempi määrä väkeä. Tapaamiset ovat rikkaus ja ihmiset todella mukavia, mutta eivät ne varsinainen välttämättömyys ole.
Introverttiuteni vaikuttaa siten, että viihdyn hyvin yksin/pienessä piirissä ja isommassa tai vieraista koostuvassa joukossa oleminen vie huomattavan paljon energiaa. Se ei kuitenkaan tarkoita ettenkö olisi hyvinkin kiinnostunut tulemaan vuosikokoukseen ja aktiivisesti tutustumaan seuran jäseniin. Tykkään myös haastaa itseäni epämukavuusalueille. Tuo ajankohta ei ole ihan helppoa järjestää vapaaksi näin lyhyellä varoitusajalla, mutta lupaan yrittää.
Griseo
Posts: 5
Joined: Fri Jun 22, 2018 6:16 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Griseo »

obnoxion wrote:
Kavi wrote:
Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen.


Täällä on jonkin verran muitakin kristinuskon monimuotoisesta piiristä tulleita ihmisiä, jotka ovat sitten myöhemmin tulleet toisiin aatoksiin.

Muistelen JK Rowlingin Viisasten kivi-kirjan lukemisen jo aiheuttaneen minussa pelkotiloja, joten okkultismin löytäminen voi olla hyvinkin ison työn takana.
Vastaavasti myös voimakkaan satanistisista lähtökohdista seuraan liittynyt on monesti käynyt vuosien ajan hengellistä kamppailua, että on kyennyt paljastamaan esiin kristillisyyden merkityksen itselleen. Kristillisyys on kuitenkin hyvin keskeinen tekijä seuran kokoonpanossa, kuten liturgisista teksteistämme voi huomata - meillä on tuskin yhtäkään ilman viittausta Raamattuun, tai johonkn kristilliseen liturgiseen kaavaan.
Tämä on todella hyvin erityinen piirre tässä seurassa ja ehdottomasti yksi tekijöistä, joka on vedonnut minuun. Itse en tosin osaa käyttää sanaa kristillisyys ei-monoteistisista näkemyksistä. Vastustan monoteistista kristillisyyttä, kunnioitan syvästi Jeesus Nasaretilaista.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Griseo wrote:Itse en tosin osaa käyttää sanaa kristillisyys ei-monoteistisista näkemyksistä. Vastustan monoteistista kristillisyyttä, kunnioitan syvästi Jeesus Nasaretilaista.


Minulle merkittävä väylä kristillisyyteen oli, kun aikoinaan löysin esityksiä eri uskontoperinteiden ristiinnaulituista pelastajista. Aiemmin niin eriytyneenä ja ehdottomana näyttäytynyt kristinusko aukeni joka suuntaan, ja näyttäytyi pienen, luutuneen ja käpertyvän sijaan suurena, tuntemattomana ja elävänä. Nyt sanoisin että luutuminen, pienuus ja käpertyminen olivat ennemminkin omien käsitysteni ominaisuuksia ja niiden helpottaminen vaati välienselvittelyn juuri kristillisyyden kanssa. Minulle kristillisyys on lumoava verkosto hengellsiä painotuksia, jotka ilmaisevat syvää ja hengittävää mysteeriä. Monoteismi kuvaa hyvin erästä näistä painotuksista, mutta kuitenkin sellaista joka ei ole kristillistä alkuperää, jota kristinusko ei edusta jyrkimmillään, ja joka ei ole yksin raamatullinen perinne.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Griseo
Posts: 5
Joined: Fri Jun 22, 2018 6:16 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Griseo »

obnoxion wrote:
Griseo wrote:Itse en tosin osaa käyttää sanaa kristillisyys ei-monoteistisista näkemyksistä. Vastustan monoteistista kristillisyyttä, kunnioitan syvästi Jeesus Nasaretilaista.


Minulle merkittävä väylä kristillisyyteen oli, kun aikoinaan löysin esityksiä eri uskontoperinteiden ristiinnaulituista pelastajista. Aiemmin niin eriytyneenä ja ehdottomana näyttäytynyt kristinusko aukeni joka suuntaan, ja näyttäytyi pienen, luutuneen ja käpertyvän sijaan suurena, tuntemattomana ja elävänä. Nyt sanoisin että luutuminen, pienuus ja käpertyminen olivat ennemminkin omien käsitysteni ominaisuuksia ja niiden helpottaminen vaati välienselvittelyn juuri kristillisyyden kanssa. Minulle kristillisyys on lumoava verkosto hengellsiä painotuksia, jotka ilmaisevat syvää ja hengittävää mysteeriä. Monoteismi kuvaa hyvin erästä näistä painotuksista, mutta kuitenkin sellaista joka ei ole kristillistä alkuperää, jota kristinusko ei edusta jyrkimmillään, ja joka ei ole yksin raamatullinen perinne.
Olet varmasti oikeassa. Sanoille vain kertyy kaikenlaista painolastia ja kuonaa kun on elänyt ympäristöissä, joissa niitä käytetään hyvin arvottavilla ja rajaavilla tavoilla.
Locked