Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Gethsemane
Posts: 39
Joined: Thu Jan 11, 2018 12:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Gethsemane »

Hei kaikille!

Olen Gethsemane ja uudehko seuran jäsen.Työskentelen itsenäisellä alalla joka on melko haastava.Työhöni minulla on viha-rakkaussuhde.Muuhun elämääni on koko ikäni kuulunut erilaiset urheilumuodot ja nyt myös Azazelin Tähti on toivoakseni muotoutumassa osaksi sitä.

Seuraan liittymiseni toiveena on pyrkimys henkiseen kehitykseen mm.seuran säännöt ohjenuorana.Haluan myös kehittää henkisiä kykynäni joiden kanssa olen aina elänyt.

En kuulu mihinkään aspektiin,mutta aion perehtyä niihin jos löytäisin niistä jonkun joka tuntuu omalta ja tukisi minua päämäärissäni.Valinnan voi jättää myöhemmäksi jos niin on itselleni parempi.

Gethsemane
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Tervetuloa Gethsemane! Nimesi suorastaan loisti silmääni positiivisine mielleyhtymineen.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Heith »

Lämpimästi tervetuloa mukaan!
User avatar
Gethsemane
Posts: 39
Joined: Thu Jan 11, 2018 12:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Gethsemane »

Kiitos Smaragd ja Heith.

Kolme ensimmäistä viestiäni käsitteli sitä mitä ajattelen Gethsemanesta.Minun ei kuitenkaan sallittu lähettää niitä joten päättelin,että tunnukseni tausta on parempi jättää tällä erää hautumaan ja näin oli.

Omat mielikuvat Gethsemanests ovat myös myönteiset.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Teen artikkelia rukouksesta, ja luin tässä juuri sitä varten Timothy Verdonin "Art & Prayer - The Beauty of Turning to God". Siinä käsiteltiin maalauksia Getsemanesta emblemaattisimpina kuvauksina rukouksesta yleensä. Jotenkin tällaiset saatesanat yhdistettynä kuviin Jeesuksesta rukoilemassa nukkuvien seuralaistensa tuntumassa kevätyönä tekivät syvän vaikutuksen. Etenkin kevätyö emblemaattisena rukouksen hetkenä on nyt jotenkin noussut mieltä hallitsevaksi ajatukseksi.

Tuntuu olennaiselta että rukouksen perityyppi on sellainen, jossa ihmeparantaja ja veden päällä kävelevä Jeesus turvautuu toiveineen rukoukseen, eikä hänen toiveensa täyty...

No, ehkä näistä asioista lisää UF#3 artikkelissa. Tarkoitus oli lähinnä toivottaa tervetuloa, soror Gethsemane. Minunkin mielestäni nimi on upea!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Ratnaraj
Posts: 20
Joined: Sun Jul 14, 2013 12:36 am

Re: Esittäytymiset

Post by Ratnaraj »

Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille!
"The intelligent man finds almost everything ridiculous, the sensible man hardly anything." -Goethe
Reprobatus
Posts: 13
Joined: Thu May 03, 2018 5:55 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Reprobatus »

Iltaa!

Esittäytymisketju lienee sopiva paikka ensimmäiselle viestille, sellainen siis kirjoitettakoon. Olen vast'ikään veljeskuntaan liittynyt, -86 syntynyt miekkonen Kuopiosta, jonka kiinnostus esoteriaa kohtaan on kulkenut mukana jo lukuisia vuosia. Veljeskuntaan liityin tutustuakseni vertaisiini joiden kanssa pallotella aihepiiriin liittyviä ajatuksia. Hivenen ironista siis, että satuinkin tuntemaan jo fra Otavan sekä soror Astrayan heidän arkipersooniensa kautta. Pieni se on Suomen maa. Mutta hyvä näin, molempia arvostan jo valmiiksi ihmisinä.

Mutta tuota, mitäpä minusta? Henkilökohtaista filosofiaani kuvannee parhaiten lusiferiaanisuus, millä tarkoitan auktoriteettien kyseenalaistamista, suoraselkäisyyttä, jatkuvaa kehitystä kohti pyrkivää ja heikomman puolella olemista vahvempaa vastaan. Tämä on ollut jokseenkin luonnollista kehitystä vuosien varrella, sillä jo lapsena olin kovin kiinnostunut erilaisista mytologioista, erityisesti Kreikan ja Etelä-Amerikan omista, koska niitä Kauhavan kirjasto eniten tarjoili. Jatkumo Prometeuksesta Lusiferiin lienee varsin luonnollinen. Satanismista yleensä, henkilökohtaisesti olen aina kokenut sen positiivisena, ylösnostavana asiana, jonka kautta yksilö voi toteuttaa itseään, kunhan hänen toimintansa pysyy itselleen rehellisenä ja vastuullisena ympäröivien ihmisten suhteen. Tosin, kuten tiedossa on, itsereflektio on toisinaan niin kovin haasteellista. Onhan monesti niin, että ihmiset mieluummin tarttuvat mitä absurdimpiin toimiin, raskaaseen fyysiseen harjoitteluun, pakenevat erinäisten filosofien tai ideologioiden pariin, välttyäkseen kohtaamasta omaa todellista itseään, kuten muistaakseni Jung joskus lohkaisi.

Ah, Jung. <3

Mutta loppujen lopuksi, ei tämäkään niin kovin vakavaa ole. Tämä elämä on kummallinen trippi, täynnä mitä hienoimpia mahdollisuuksia, joskin myös mitä iljettävimpiä helvettejä, mutta oman toimintamme, oman mielemme kautta voimme vaikuttaa siihen, kumpaa kohti pyristelemme. Eipä kai tällä haavaa muuta, palaan asiaan!
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Heith »

Vaikka muutaman sanan jo vaihdoimmekin sähköpostitse, laitetaan nyt vielä tännekin. Lämpimästi tervetuloa veljeskuntaan sekä foorumillemme!
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Tervetuloa minunkin puolestani! Mukava saada uusia jäseniä piiriimme täydentämään perspektiivien spektriä.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
Griseo
Posts: 5
Joined: Fri Jun 22, 2018 6:16 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Griseo »

Hei kaikille!

Lienee asianmukaista aloittaa näkyvä läsnäolo foorumilla tästä ketjusta.

Olen vasta jäseneksi hyväksytty 41-vuotias perheellinen mies pääkaupunkiseudulta. Ammatiltani olen psykologi ja työkseni teen psykoterapiaa julkisen psykiatrian kentällä. Olen pitkän linjan totuuden etsijä, jonka polku on kulkenut lapsuuden herätyskristillisten kuvioiden ja nuoren aikuisuuden ”tosiuskovaisuuden” kautta kristinuskon hylkäämiseen ja lyhyen hedonistis-materialistisen vaiheen jälkeen pitkäkestoiseen agnostiseen kauteen, jota on leimannut koko ajan syvenevä kiinnostus mystiikkaan ja synkretistiseen uskontojen tarkasteluun. Okkultismista en pitkään aikaan tiennyt juuri mitään ja tuolla sanalla oli sitkeästi luotaantyöntävä kaiku lapsuuden aikaisesta maailmankuvasta periytyen. Henkinen polkuni on kuitenkin kulkenut mielenkiintoisella tavalla siten, että kun muutama vuosi sitten tutustuin sattumalta H.P. Blavatskyn Salaiseen oppiin, huomasin järisyttävällä tavalla tuon teoksen näkökulmien vastaavan lähes täydellisesti sitä, mihin olin vuosien aikana pitkälti intuitiivisesti muita teitä päätynyt. Tuosta alkoi ensin teosofisen ja sittemmin myös muun okkultistisen kirjallisuuden ja muun materiaalin ahmiminen, mikä edelleen jatkuu.

Olen luonteeltani hyvinkin introvertti, mutta olen kokenut koko ajan kasvavaa tarvetta päästä jakamaan näitä sisäisen maailmani kannalta keskeisimpiä asioita muiden samoja asioita tutkivien ja elävien kanssa. En ole koskaan hakeutunut mihinkään yhteisöön kevein perustein, eikä Azazelin tähteen liittymisenikään ollut helppo ratkaisu. Olen pitkään tutkinut vaihtoehtojani löytää yhteys samalla tiellä oleviin, mutta aiemmin olen joka kerta joutunut toteamaan eri yhteisöistä niiden edustavan tai edellyttävän jotain sellaista, mikä on tuntunut tavalla tai toisella liian etäännyttävältä. Olen operoinut pitkälti intuition pohjalta, mutta olen yleensä pystynyt löytämään kokemalleni myös rationaalisen perusteen.

Azazelin tähteen tutustuin löydettyäni seuran nettisivut ja huomasin ne nopeasti varsinaiseksi aarreaitaksi. Lisäksi huomasin hyvin nopeasti, että seuran eetos sekä muualla toisilleen vastakkaisiksi nähtyjen ajattelu- ja toimintatapojen ennakkoluuloton yhdistäminen vastasivat poikkeuksellisen hyvin sitä mitä olin etsinyt. Minulla ei aiemmin ole ollut suhdetta satanismiin ja aluksi asian ajatteleminen tuntui epämiellyttävältä. Pääsin kuitenkin yli ennakkoluuloistani ja huomasin Johannes Nefastoksen kirjojen ja muun seuran julkaiseman materiaalin pohjalta AT:n edustaman teistisen satanismin olevan oikeastaan itselleni hyvin luonteva tapa hahmottaa metafysiikkaa.

Tulen seuran jäseneksi varmaankin hieman poikkeuksellisessa elämänvaiheessa. Suurin osa jäsenistä on varmasti liittynyt huomattavasti nuorempana. Koen kuitenkin olleeni okkulttisella polulla (osittain sitä eksplisiittisesti tietämättäni) jo pitkään. Huomaan käyneeni elämässäni jo aikaisemmin, ainakin jossain määrin menestyksellisesti, läpi joitain Polkujen kirjassa ja Ihmisen ikäkausissa kuvatuista vaiheista. Elän varsin vakiintunutta perheellisen, säännöllisessä työssä käyvän elämää. Olen kuitenkin seuraan liittyessäni vakavalla tarkoituksella halukas löytämään elävän ja aktiivisen yhteyden seuran keskinäiseen elämään. Toivon myös löytäväni toimivia tapoja olla hyödyksi yhteiselle pyrinnölle. Itse olen jo nyt saanut seuralta paljon, vaikken ole ketään seuran jäsentä fyysisesti vielä tavannutkaan.
Locked