Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Heith »

Lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani Griseo! Odotan mielenkiinnolla tulevia keskusteluja.
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Soror O »

Eksyin foorumille löydettyäni asiallista keskustelua misantropiasta eräänä niljakkaana päivänä. Ns. salatieteet ja (para)psykologia kiinnostaneet lapsesta saakka. Tällä hetkellä mielenkiinnon keskiössä oman tunnekehon (nisäkäskehon) traumaenergioiden purkaminen, olemassaolon kokemuksen laajentuminen (elävä yhteys esivanhempiin, näkymättömään maailmaan), syvyyspsykologia.

Olen ex-akateeminen hoitoalan opiskelija. Tähtään mielenterveysalalle.
If you want to reborn, let yourself die.
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Tervetuloa Ave! Traumajännitteiden purku on minullekin tuttua puuhaa ja tuntuu ottavan aikansa vaikka apuna olisikin syvästi parantavia hetkiä ja harjoitteita. Tossua toisen eteen.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Heith
Posts: 699
Joined: Fri May 31, 2013 12:54 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Heith »

Tervetuloa tänne nisäkäskehoisten parapsykologiseen keskustelumaailmaan minunkin puolestani, Ave!
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa, Ave!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Segel »

Tervehdys kaikille!

9 kuukautta vierähtänyt AT:n jäsenenä ja ajattelin vähän kertoa itsestäni.

Olen 29 vuotias lähihoitajana mielenterveyspuolella työskentelevä nainen. Luonteeltani olen introvertti, hyvin sisäänpäin kääntynyt, ajoittain vähän liiankin impulsiivinen, pohdiskeleva ja erakoksikin kutsuttu kovakuorinen rapu.

Rakkaiden tapakristittyjen vanhempieni toimesta minut kastettiin lapsena evakelisluterilaiseen kirkkoon, josta 16-kesäisenä erosin.
Alakoulussa kristinusko oli päivittäin esillä päivittäisten ruokarukousten ja viikottaisten pastorin vetämien aamunavausten osalta. Lapsena muistan usein rukoilleeni pilven päällä istuvaa, parrakasta kaikkivoipaa jumalaa.
Pienenä minua kiinnosti kovasti myös kaikki paranormaali, noituus, kummitustarina ym. mutta käsitin asian niin, että raamatun mukaan jumalan teiden tutkiminen on saatanasta.

Elämä kuitenkaan ei mennyt niin kuin odotin. "Sairastuin" yläkoulun kieppeillä vakavaan masennukseen. (Muutama vuosi sitten psykoterapeuttini ehdotti sen olevan eksistentiaalista laatua, joka avasi ihan uusia ovia itseeni).
14- vuotiaana kaikkivoipaan jumalaani pettyneenä "löysin" Saatanan. Pidin itseäni ihan oikeasti saatananpalvojana, vaikka ainoa kuva saatananpalvojista minkä olin saanut, oli roskalehtien huumerikolliset ym. kissojen keittelijät, eikä heidän toimintanta vastannut omaa etiikkaani. Oma saatanani oli se jumalan hylkäämä kurjimus, joka karkoitettiin taivaasta ja johon myös itseni samaistin.

Vuodet vierivät ja tieteen tutkiminen murensi kuvan tästä parrakkaasta jumalasta ja hänen mukanaan tietenkin myös uskoni tähän saatanaan hävisi. Usean vuoden pidin itseäni ateistina. Ateismi ei kuitenkaan antanut vastauksia eksistentiaalisiin kysymyksiin, jotka vieläkin tänäkin päivänä korventavat sisältä päin, vaan ajoi materialistiseen ajatteluun. Tällä ateistisella kaudella yritin tyydyttää tätä paloa seksillä, päihteillä, omaisuuden haalimisella ym. Mystiikka, okkultismi ja pakanauskonnot nostivat välillä päätään, mutta en saanut niistä otetta ja pelkäsin ajautuvani samanlaiseen sokeaan uskoon kuin lapsuudessani.
Muutamia vuosia sitten löysin buddhalaisuuden, joka antoi minulle vastauksia joihinkin sisäisiin kysymyksiin.
Kaikenlaisia elämänkatsomuksia ja uskontoja tuli pintapuolisesti tutkittua, kunnes törmäsin Azazelin tähden nettisivuihin vuonna 2017.
Jokin tässä veti lujasti puoleensa, vaikka enhän ymmärtänytkään kaikkea mistä esim. foorumilla puhuttiin. Kirjoitelma "Adepti" oli ensimmäisiä tekstejä, joita Johannes Nefastokselta luin.
Pystyin kuitenkin allekirjoittamaan sen hetkisen elämänkatsomuksen perusteella seuran lähtökohdat ja periaatteet ja tunsin ensimmäistä kertaa saaneeni ihan oikeasti työkaluja avaamaan tätä sisäistä korvennusta, mekityksen kaipuuta.
Olen siis okkultismin suhteen täysin vasta-alkaja ja AT:n teosofiaan nojaava rakenne ja hahmotus ovat minulle ensimmäisiä rakenteita okkultismin maailmassa, joihin pohjaan.
Välillä tunnen alemmuuden tunnetta suhteessa kokeneisiin ja lukeneisiin veljiin ja sisariin, mutta olen hyvin, hyvin kiitollinen että minut on otettu seuraan mukaan näin vähällä kokemuksella ja tietämyksellä.
Viimeiset 9 kuukautta ovat menneet lukiessa, pohdiskellessa ja pyrkimyksenä noudattaa myötätuntoa ja totuudellissuutta kaikilla elämän osa-alueilla ja opetellessa myös myötätuntoista asennetta itseäni kohtaan. Ja tämä tuntuu oikealta.

Kiitos!
User avatar
Smaragd
Posts: 1120
Joined: Thu Jan 09, 2014 4:27 am

Re: Esittäytymiset

Post by Smaragd »

Vaikka tervetulon toivotukset tässä vaiheessa onkin vähän hassut niin tervetuloa nyt kumminkin soror Opendor.
"Would to God that all the Lord's people were Prophets”, Numbers 11:29 as echoed by William Blake
User avatar
Segel
Posts: 91
Joined: Thu Jan 04, 2018 4:06 pm
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Segel »

Smaragd wrote:Vaikka tervetulon toivotukset tässä vaiheessa onkin vähän hassut niin tervetuloa nyt kumminkin soror Opendor.
Kiitos! :D Tulipa vähän liian pitkä viesti.
User avatar
Soror O
Posts: 416
Joined: Wed Sep 19, 2018 6:15 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Soror O »

Smaragd wrote:Tervetuloa Ave! Traumajännitteiden purku on minullekin tuttua puuhaa ja tuntuu ottavan aikansa vaikka apuna olisikin syvästi parantavia hetkiä ja harjoitteita. Tossua toisen eteen.
Kyllä, se todellakin ottaa aikansa. Muutoksen huomaa vuosien perspektiivissä. Itseäni olen parantanut psykoterapialla ja kehollisilla menetelmillä (Rosen-terapia, TRE-menetelmä). (Kävin läpi myös shamanistisen sielupalautustyöskentelyn.) Tavallaan trauma edustaa minulle perimmäistä toiseutta. Se on varjoni (ja saatanani). Paradoksaalisesti, mitä kauemmas olen siitä pyrkinyt sitä sairaampi olen ollut, muotopuoli. Kai kiinnostuin AT:stä koska jollain tapaa haen varjooni ymmärrystä nykypsykologian lisäksi myös muualta. Rohkeutta tiellesi, ja kiitos!

Opendor: minäkin olen erakko. Tai sellainen tarpeen mukaan ekstrovertti erakko. Kammoan laumasieluisuutta ja silti (siksi) kaipaan yhteisöä. Mietin sitäkin, että miksi ihmiset ovat perustaneet AT:n (että mitä lisäarvoa yhdistyksen luominen tuo okkultistiselle harjoitukselle). Vastaus on hahmottumassa tässä itselleni. Foorumi on mielestäni mielekäs paikka itsereflektiolle ja keskustelu laadukasta. Usko ihmiskuntaan palaa, jossain määrin.

Kiitos kaikille toivotuksista!
If you want to reborn, let yourself die.
Kavi
Posts: 473
Joined: Mon May 09, 2016 4:52 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Kavi »

Opendor wrote:
Smaragd wrote:Vaikka tervetulon toivotukset tässä vaiheessa onkin vähän hassut niin tervetuloa nyt kumminkin soror Opendor.
Kiitos! :D Tulipa vähän liian pitkä viesti.
Oli juuri niin pitkä kuin kuuluikin olla! :D

En ole täällä ketään koskaan tervehtinyt.
Tervetuloa kaikki te, jotka olette tänne uskaltautuneet; jäsenet taikka ei-jäsenet!
Locked