Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Esittäytymiset

Post by Benemal »

Tervehdys!

Pidetään tämä lyhyenä ja asiallisena. Olen 1981 syntynyt mies. Ammatiltani kuvataiteilija.

Aivan liian pitkään yksin taisteltuani olen ymmärtänyt typeryyteni ja päättänyt yrittää korjata virheitäni. Eli on aika osallistua keskusteluun itseäni viisaampien kanssa.
Esoteerisesta olen aina ollut kiinnostunut. Seitsemänvuotiaasta asti. Pidän näitä ominaisuuksia siis synnynnäisinä. Tietoista valintaa ei välttämättä ole koskaan tapahtunut ennen tätä.

Noin kymmenen vuotta sitten koin suuren inspiraation, joka käsittääkseni oli jonkinlainen käärmetulen herääminen. Silloin koin sen voiman Saatanallisena, tietämättömänä mistään esoteerisesta (lapsuuden lukemisto oli lähinnä parapsykologia/UFO matskua). Saatana oli siis symboli mielessäni. Olen pitänyt aina itseäni pikemminkin Individualistina, kuin Satanistina. Oman tien kulkemisessa ovat myös pahimmat virheeni tapahtuneet. En tällä tarkoita sitä, että aikoisin nyt seurata jotain tiettyä polkua, vaikka Vasemman käden tiellä olen tavallaan tiedostamatta kulkenut.

Tutustuminen Azazelin tähteen tapahtui kesällä 2007, ystävän välityksellä. Tälle ystävälle kerroin aikomuksesta lliittyä Dragon rougeen. Luettuani Nefastoksen kirjoja, sekä muita seuran tekstejä, se aikomus jäi. Niiden vaikutusta voisi kuvata vanhalla kliseellä "tajunnanräjäyttävä". Unetkin muuttuivat välittömästi entistäkin ihmeelisemmiksi.

Tietomääräni on pieni ja olen tottumaton kirjoittaja (olen vain yhdessä nettimediassa vähäisessä määrin osallistunut), mutta ehkä minullakin on jotain annettavaa.
Aktiivisuteni on hyvin vaihtelevaa. On pitkiä aikoja, jolloin nämä asiat ovat poissa mielestä. Samoin on aikoja, jolloin mieleni kuumeisesti rikkoo ja rakentaa iseään uudelleen. Ymmärtääkseni tämä on mortifikaation prosessi.

On myönnettävä, etten ole normaalisti lainkaan nöyrä, mutta normaalisti en kommunikoi itseäni viisaampien kanssa.

Etukäteen kiittäen.



Lux

Re: Esittäytymiset

Post by Lux »

Tervetuloa, Platypus!

"Lusikoita" emme tänne kaipaakaan:

"A fool associating himself with a wise man all his life sees not the truth, even as the spoon enjoys not the taste of the soup." - Dhammapada, 64

...jos kohta itse ainakin myönnän suoraan, että tunnen oloni aina hieman noloksi, jos joku kutsuu minua itseään viisaammaksi. Olkoon kanssakäymisemme antoisa ja keskustelujemme tulokset hedelmällisiä!
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Kiitos kauniista sanoistasi Platypus, ja tervetuloa!

Olen jo jonkin aikaa halunnut jakaa seuraavan internet-helmen, joten otetaan se tähän hyväksi vastapainoksi. De gustibus disputandum - non est:

Nimim. Huttua (suomi24.fi) wrote:Azazelin tähti ja siihen liittyvät tekstit ovat epäyhdenmukaista horinaa. Kirjoja ostettu lähinnä black metal piireistä kirjoihin kuuluvan "fiiliksen" ja kirjojen ulkonäen takia, mutta en tiedä ketään, kuka olisi jaksanut lukea teoksia loppuun :) ja se kuka on lukenut oli sitä mieltä että siinä oli vain laitettu sanoja paperille että voidaan sanoa, että "olen kirjoittanut kirjan". Sisällöllisesti ihan kuraa. Esoterian saralla on ihan omalla tavallaan hyvääkin, mutta tämä, ei.


Hymiö on omani.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Re: Esittäytymiset

Post by Tulihenki »

Tervehdys!

Kiitokset hyväksynnästä siitä vastaavalle taholle. Koska ei ole kohteliasta tuijotella toisia ilman asianmukaista esittelyä niin teen sen heti.

Olen siis 28 vuotias mies. Oman tieni erityisinä kiinnostuksen kohteina ovat esoteerinen kristinusko teosofis-painotteisena, gnostilainen kristillisyys ja perinteinen ortodoksinen kristinusko lähinnä itselleni tärkeiksi katsomieni rukousmietiskely ja syvällisen kauniin hengellisen kilvoittelun takia mistä monet ortoksipyhittäjät ovat kirjoittaneet. Sen teologis-dogmaattista pohjaa en kuitenkaan voi allekirjoittaa. Olen kiinnostunut myös tutkimaan toki muitakin lähestymistapoja ja erityisesti (hindulainen) shaktismi on ollut viime aikoina läheinen tutkimuskohde lähinnä Devimahatmyan ja sen kommentaarion kanssa. Bongasin sen kirjan tätä foorumia lukiessa ja siitä Obnoxionille kiitos!

Harjoitan eritoten ortodoksisen kristinuskon piireissä käytettyä ''Jeesus Kristus auta minua syntistä''-rukousta. Sydämeen keskitettynä se on ollut suurena apuna olipa elämässä myrskyä tai tyyntä. Sen tuoma lämpö ja hartaus jaksavat aina ihmetyttää ja valaista. Käytän myös psalmeja rukousmietiskelyn yhteydessä. Sanoisin olevani semmoinen soturimunkki-henkinen hengellinen kilvoittelija. Fyysisen kehon kunnossa pitäminen myös oleellinen asia siis.

Maallisemmista asioista sen verran, että olen toiminut aiemmin mm. kiinteistönhoitajana. Nykyään metsänhoitajana, jota olen lähdössä ihan opiskelemaankin. Suomen kauniit metsät siis hyvin rakkaita ja viihdyn niissä muutenkin kuin vain puita kaataessa.

Luonteena olen hyvin empaattinen, intensiivinen ja helposti lähestyttävä toisia kuunteleva ihminen. Teini-iän tulisen suuttumuksen olen muuttanut vähitellen sisäiseksi hengen tulen paloksi. Tykkään vetäytyä yksinäisyyteen mielen erämaahan tai sitten ihan metsän rauhaan, mutta mukava on myös olla ihmistenkin ilmoilla nykyään. Nuorempana äärimmäiset merkityksettömät tyhjyydet lävitse käynyt ja itsemurhaakin vakavasti hautonut - yrittäenkin. Vakavin kerta oli, kun tarkoituksella nukahdin aktiivisessa käytössä olevan junaraiteen päälle - herättyäni huomasin, että juna ei ollut tullut. Lopulta sitten merkitys alkoi elämälle löytymään.

Voisihan tässä jatkaa, mutta siinäpä nyt jotain kuvausta. Tarkoituksena on pyrkiä osallistumaan keskusteluun. Filosofisemmat aiheet ovat paikoitellen ainakin liikaa minun kyvyilleni, mutta muuten varmasti jotain sanottavaa löytyy.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Tervetuloa! Tuskin maltan odottaa, että pääsemme taittamaan peistä kristinuskosta, heh.
Tulihenki wrote:Harjoitan eritoten ortodoksisen kristinuskon piireissä käytettyä ''Jeesus Kristus auta minua syntistä''-rukousta. Sydämeen keskitettynä se on ollut suurena apuna olipa elämässä myrskyä tai tyyntä.


Se on tosiaan erinomainen rukouskeino. Azazelin ruusukossa on esitetty vastine: "Lucifer-Christos, Jumalan sielu, armahda meitä." Sydämeen keskitettynä (ks. Legifer) vaikutus on saman tapainen, tietyillä vivahde-eroilla. Kuten:

- Koska rukous ei kohdistu (mystiseen) persoonaan, ei synny henkilökulttia
- Ei pyydetä auttamaan minua (~hinayana) vaan meitä (~mahayana)
- Ajatus omasta syntisyydestä, tuo hirveän helposti dualismia ruokkiva mallintamistapa, on jätetty pois

Tein kyseisen rukouskaavan nimenomaan sen vuoksi, että olin käyttänyt Jeesuksen rukousta & huomannut sen voiman, mutta nuo tietyt kohdat olivat lopulta allekirjoittamattomissa.

Kaikille OKT:sta kiinnostuneille / käsien teitä yhdistämään pyrkiville okkultisteille suosittelen samannimistä, paikoin erinomaista kirjaa:

Jeesuksen rukous on tilattavissa esim. Valamon verkkokaupasta. Sääli vain, että tuo aiemman painoksen komea pentagrammi on jäänyt pois kannesta...
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Tulihenki
Posts: 227
Joined: Tue Jun 12, 2012 2:24 pm
Contact:

Re: Esittäytymiset

Post by Tulihenki »

http://tulihenki.blogspot.fi/

Lisään tähän vielä blogini, jonka tällä viikolla aloitin. Ei varmastikkaan mitään maata mullistavaa porukalle ja älyllisemmin suuntautuneille voi uni tulla lukiessa,heh. Koitan kohtuullisen aktiivisesti lisätä kirjoituksia. Nyt on valmisteilla paratiisin lankeemuksesta tulkinta.
Dracerium
Posts: 33
Joined: Wed Nov 14, 2012 2:02 pm
Location: HEllsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Dracerium »

hei, tällainen nuori neitokainen helsingistä pongahti nyt tänne kaikkien keskelle. Eli, olen 20 vuotias kotiäiti. En ole ikinä ennen ollut muiden samanhenkisten kanssa tekemisissä eli saatan alkuun vaikuttaa melko ujolta, mutta olen melko pistelevää seuraa kun vauhtiin pääsen. Tiedän olevani melko vastaalkaja vaikkakin olen tällä asialla ollut jo monta vuotta. Toivottavasti kehityn teidän kanssanne paljon ja opin paljon. Kiitos ja kumarrus.
Sitä saa mitä tilaa
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Pistele meitä, kestämme sen! Tervetuloa mukaan!
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Dracerium
Posts: 33
Joined: Wed Nov 14, 2012 2:02 pm
Location: HEllsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Dracerium »

Kiitos. :D Katsotaan nyt mitä pidätte kun pistin jo vähän ranttaliksi keskusteluissa. :D
Sitä saa mitä tilaa
User avatar
Albert
Posts: 24
Joined: Fri Feb 25, 2011 11:46 pm
Location: Turku

Re: Esittäytymiset

Post by Albert »

Esittäydyin puolisentoista vuotta sitten aiemmalla nimimerkilläni (Woodshadow), mutta elämän myllerrykseen, stressiin ja epävarmuuteen totaalisesti hajoavana ihmisenä ei minulla ollut laudalle tuolloin juuri mitään sanottavaa.

Paljon on muuttunut, ja suuri osa aiemmista näkemyksistäni on palanut tuhkaksi valheellisina konstruktioina, joita kuitenkin ruokin aivan liian pitkään ja niistä luopuminen ei ole ollut helppo prosessi. Kaiken inhimillisen epävarmuuden ja pelon keskellä energian keskittäminen ja kohdistaminen todelliseen ja rakkaudelliseen toimintaan on tuntunut lähes mahdottomalta, ja lukuunottamatta harvoja hetkiä on viimeinen vuosi tuntunut hämähäkinseitissä kävelyltä.

Tällä hetkellä tuntuu pitkän tauon jälkeen siltä, että on kykenevä vastaanottamaan asioita keskustelupiirissä ja pystyy ehkä kantamaan yhden lisäkorrenkin kekoon.

Näillä eväillä mennään, dawn of a new era. Ehkä.
Locked