Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
Lycanthrodium
Posts: 4
Joined: Fri May 06, 2011 12:01 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Lycanthrodium »

Lyhyt esittäytyminen minultakin muiden jatkoksi.

Olen 30 vuoden rajapyykin ylittänyt mies. Tampereen rajamailla asustan, avoliitossa jo useita vuosia. Satanistiksi olen itseni luokitellut noin puolet elämästäni, joskin termin tarjoama merkitys on vaihdellut kehityksen myötä. Kristinuskoon pakkokasvatuksen jälkeen omat silmät alkoivat avautua murrosiässä lähinnä (Black) metallin kautta, vaikka tunnen että Saatana on kulkenut vierelläni koko pienen ikäni, sillä jo pienestä pitäen kristillisessä mytologiassa ja myös tosielämässä Saatana, pahuus, pimeys ovat kiehtoneet suunnattomasti. Black Metallin myötä tutustuminen (paljon parjattuun) LaVeyn oppiin ja sitä kautta lopullinen irtaantuminen kristinuskon harhasta. Silloin eli omassa teini-iässä 90-luvulla LaVey tarjosi minulle "valaistumisen"; näinhän asioiden pitää mennä ja näinhän ne ovat aina olleet. Kristinuskon voimakas kieltäminen oli tervetullut ja syleilin ateistista satanismia suurena totuutena. Silti, en koskaan elänyt kirjaimellisesti LaVeyn oppien mukaan, toisin sanoen on aina ollut vastoin luontoani olla nk. itsekäs sika. Oikein toimiminen ja korkeat omat, ei dogmien kautta tulleet, arvot ja moraalit ovat aina olleet osa elämääni ja vahvistuneet vain vuosien varrella.
Uudelle vuosituhannelle siirtyminen vei kauemmaksi LaVeysta ja aloin tarkastella satanismia teistiseltä näkökantilta. Kuitenkin Totuus siitä mitä Saatana todella on, oli vuosia hukassa. Myönsin rehellisesti olevani etsikkovaiheessa, vaikka tunnepohjaisesti olin Saatanan vihitty. Nefastoksen oppeihin tutustuin Fosforoksen ilmestyessä ja sitä mukaa julkaisut tuli haalittua hyllyyn, vaikkeivat suoraan sanoen auenneet juuri lainkaan. Nyt hiljattain tietyt asiat ovat vaikuttaneet siihen, että ymmärrykseni on laajentunut, silmäni auenneet kuin teini-iässä LaVeyn oppien ansiosta, toisinsanoen merkittävä elämänmuutos taas ja olen syventynyt Nefastoksen kirjoituksiin uudella ymmärryksellä ja sitäkin suuremmalla innolla.

Kirjoitukset foorumilla ovat erittäin mielenkiintoisia, joskin aika korkealentoisia välillä. Itseltäni uupuu okkultistinen terminologia ja kirjatietous, joten jos onnistun osallistumaan keskusteluihin, tekstini on hyvin käytännönläheistä ja ehkä yksinkertaista muille kokeneemmille kirjoittajille. Musta Liekki palaa voimakkaana sisälläni ja tiedonjano roihuaa sen myötä, joten toivon ymmärrystä kömpelölle ilmaisulleni.

Jaah, eipä se teksti sitten niin lyhyeksi jäänytkään, heh.

Ave Satanas.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Lycanthrodium wrote:Oikein toimiminen ja korkeat omat, ei dogmien kautta tulleet, arvot ja moraalit ovat aina olleet osa elämääni ja vahvistuneet vain vuosien varrella.
Näinhän sen on lopulta oltava. Kyllä ihmisen pitää pystyssä hänen oma selkärankansa, eikä mikään ulkoinen paimensauva.

Tervetuloa! Mukava saada lisää myös oman ikäluokan edustusta foorumille.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Lycanthrodium wrote:Kirjoitukset foorumilla ovat erittäin mielenkiintoisia, joskin aika korkealentoisia välillä. Itseltäni uupuu okkultistinen terminologia ja kirjatietous, joten jos onnistun osallistumaan keskusteluihin, tekstini on hyvin käytännönläheistä ja ehkä yksinkertaista muille kokeneemmille kirjoittajille.


Tämä ongelma "korkealentoisesta tyylistä" on luullakseni asia, joka ajan oloon helpottaa. Mitä enemmän seurassa & seurasta on kiinnostuneita, sitä enemmän erilaisia äänialoja pääsee mukaan, ja sitä luontevampaa asioista on keskustella eri tavoin. Se että jotkut keskustelut tai keskustelijat käyttävät erikoisterminologiaa tai korkealentoista lähestymistapaa ei millään tapaa tarkoita, että sellaisia jotenkin edellytettäisiin tai toivottaisiin. Sikäli kuin minä tunnen muita veljiä, kenelläkään seurassa tuskin on haluja luoda tästä foorumista itselleen verbaalinäppäryyden harjoituskenttää tai älyllisen pätemisen estradia.

Jokainen osallistuja auttaa omalla tyylillään tekemään keskustelua monipuolisemmaksi myös ilmaisultaan, miltä pohjalta on helppo kannustaa kaikkia aktiiviseen osallistumiseen.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
OMI
Posts: 2
Joined: Fri Jul 15, 2011 12:13 pm

Re: Esittäytymiset

Post by OMI »

Tervehdys kaikille!

No niin, sallipa mokkula vihdoinkin toimia. Olen Siilinjärveltä päin kotoisin 22 vuotta täyttänyt totuuden etsijä. Pintapuolinen tutustuminen satanismiin black metallin kautta n. 18 vuoden ikäisenä, jolloin sekin perustui enemmälti Laveyn setteihin, joita en kuitenkaan kokenut omakseni. Sittemmin sain kuulla AT:n filosofiasta noin kolme vuotta sitten, jolloin kiinnostus satanismia & okkultismia sekä teosofiaa kohtaan heräsi todella, mutta keskeytyi osittain armeijan takia.

Nyt luettuani Blavatskyn ja Ervastin kirjoja tunsin jälleen intoa Azazelin Tähden filosofiaa kohtaan, ja täälläpä sitä nyt ollaan. Varmasti AT:llä, ja nyt foorumilla, tulee olemaan paljon enemmän minulle annettavaa, sillä olin miltei kokonaan satanismista, okkultismista yms. tietämätön kun ensimmäisen kerran luin sivuston tekstejä ja Nefastoksen kirjoja, jonka vuoksi en niistä vielä kovin paljon ymmärtänyt. Nyt hieman "huntua" raotettuani sitten omalla panoksella mukaan ja toivon mukaan siitä hyötyvät muutkin!

Kiitokset vielä foorumille pääsystä.
Lux

Re: Esittäytymiset

Post by Lux »

Tervetuloa OMI, ja myöhäiset tervetuliaiset myös Lycanthrodiumille. Asialliset keskustelijat ovat aina tervetulleita foorumille, eikä ilmaisun mahdollisesta kömpelyydestä kannata liiaksi välittää, jos vain olennainen asiasta kuin asiasta tulee ilmi.
Dunwich
Posts: 14
Joined: Sun Oct 30, 2011 3:17 am

Re: Esittäytymiset

Post by Dunwich »

Kolmannen vuosikymmenen rajapyykin ohittanut mies Jyväskylästä ja jo ennestään tuttu Jyväskylän ja Pohojammaan AT-jäsenistölle. Horoskooppimerkki rapua mukaillen löytyy kova ja viileä ulkopinta torjumaan epätoivotut vaikutteet sekä lämpimämpi ja pehmeämpi sisus, joka harvoille paljastetaan - ja tarvittaessa sakset purevat hyvinkin lujaa. Taustalta löytyy arkipäivän numerologiaa josta olen siirtymässä S355:n mysteereihin. Yhtä lailla voisi todeta, että olen aiemmin työskennellyt taloushallinnon parissa, nyt opiskelemassa metallialalle ja kysyä mitä helvettiä tärkeilen mukasyvällisine joutavuuksineni.

Tie alkoi etsikkovaiheen jälkeen LaVeyn viitoittamana, mutta siirtyi esoteerisemmille poluille CoS:laisen tyhjän materialismin ja omassa egossa vellomisen osoittauduttua sisimmältään yhtä kuolleeksi umpikujaksi kuin muotosidonnainen uskonnollisuuskin. Azazelin Tähden jäsen en ole eräistä perustavanlaatuisista näkemyseroista johtuen (vaikka olenkin kokenut veljeskunnan julkaisut, erityisesti Fosforoksen, hyvin tärkeiksi oman ajatteluni muodostamisen kannalta ja tarvittaessa myös omien näkemysteni haastajana) ja vakiintuneista koulukunnista lähimmäkseni olenkin kokenut Temple of the Black Lightin edustaman kaaosgnostilaisuuden. AT:n aspektijaossa sijoittuisin jonnekin punaisen ja mustan välille mustan ollen kuitenkin hallitsevana. Luonteenomainen piirre älyllisyys ja kriittisyys, jotka ajoittain ovat luovaa virtausta rajoittaessaan taakaksi asti.

Evola, Jung, Lovecraft, Howard, Leino, Simberg, Gallen-Kallela. Lempeä kesäinen iltarusko, syysauringon hehkussa kuolemaansa kohti kulkeva luonto sekä talviset viiltävän kylmät pakkaset. Kuuma suihku raskaan juoksulenkin jälkeen tai muutama olut kotisohvalla. Antautuminen ja hiljentyminen ajan ja paikan rajaamaa itseä suuremman edessä.

Suhtaudun hyvin varauksellisesti verkkomaailmaan keskustelukanavana, joten en mene lupaamaan kovin aktiivista osallistumista keskusteluihin. Oma netinkäyttöni keskittyykin lähinnä tiedonhakuun ja pienimuotoiseen yhteydenpitoon. Vastaavasti painettua sanaa tulee haalittua jatkuvasti käsiin - nyt kun vielä saisi lisää tunteja vuorokauteen, niin kaiken ehtisi lukeakin... Omasta puolestani olen osallistunut Womb -pienlehden sisällöntuottoon parin viimeisen numeron ajan. Nelosnumero tulee aikanaan ja alustavia haastattelusuunnitelmia on jo tehty.
User avatar
Aquila
Posts: 355
Joined: Sat Jul 17, 2010 12:14 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Aquila »

Tervetuloa, Dunwich!
Dunwich wrote: Vastaavasti painettua sanaa tulee haalittua jatkuvasti käsiin - nyt kun vielä saisi lisää tunteja vuorokauteen, niin kaiken ehtisi lukeakin...
Toisaalta, jos saisimme vuorokaudesta poistettua muutaman tunnin voisimme hyvällä syyllä jättää kaiken ylimääräisen ja keskittyä pelkästään olennaiseen ;)
Lux

Re: Esittäytymiset

Post by Lux »

Tervetuloa myös omasta puolestani!
Aquila wrote:
Dunwich wrote: Vastaavasti painettua sanaa tulee haalittua jatkuvasti käsiin - nyt kun vielä saisi lisää tunteja vuorokauteen, niin kaiken ehtisi lukeakin...
Toisaalta, jos saisimme vuorokaudesta poistettua muutaman tunnin voisimme hyvällä syyllä jättää kaiken ylimääräisen ja keskittyä pelkästään olennaiseen ;)
Oikeastaan voisimme poistaa koko ajan (käsitteen), niin jäljelle jäisi vain olennainen - ikuinen nykyhetki. Siellä ei ole kiire eikä väsy paina.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Dunwich wrote:Suhtaudun hyvin varauksellisesti verkkomaailmaan keskustelukanavana, joten en mene lupaamaan kovin aktiivista osallistumista keskusteluihin.


Tästä huolimatta & juuri sen tähden hyvin sympaattista, että tulit liittyneeksi foorumille; tervetuloa.

Itse olen kokenut okkulttisen työn välineenä erinomaiseksi tuon "mitä haluat muuttaa itsessäsi, pyri muuttamaan ulkomaailmassa" ja vastoinpäin, joten jo siltä kannalta pyrkimys levittää informaatiota mahdollisimman laajasti & syvällisesti välineiden puutteisiin katsomatta on mielestäni hyvä keino edistyä. Välittäjä ei toki koskaan yllä välitettävän tasolle, tämä on selvä asia.

Dunwich wrote:Azazelin Tähden jäsen en ole eräistä perustavanlaatuisista näkemyseroista johtuen (vaikka olenkin kokenut veljeskunnan julkaisut, erityisesti Fosforoksen, hyvin tärkeiksi oman ajatteluni muodostamisen kannalta ja tarvittaessa myös omien näkemysteni haastajana) ja vakiintuneista koulukunnista lähimmäkseni olenkin kokenut Temple of the Black Lightin edustaman kaaosgnostilaisuuden.


Erilaiset peitsentaitto- ja painiottelut opillisista & painotuksellisista kysymyksistä ovat enemmän kuin tervetulleita, jos jossain vaiheessa tahdot keskustella näistä perustavanlaatuisista eroista foorumilla. Jos saat meidät vakuuttuneeksi siitä että asiat tulisi esittää paremmista lähtökohdista, sitten ei muuta kuin seura nurin ja uusi tilalle...
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
H. Nox
Posts: 25
Joined: Sun Jun 06, 2010 10:43 am

Re: Esittäytymiset

Post by H. Nox »

AUM,

vaikkakin foorumilla on tullut oleiltua alusta saakka, lienee pienimuotoinen esittäytyminen vaikka näin myöhässäkin paikallaan:

Olen 23-vuotias mieshenkilö Keski-Suomesta ja horoskooppimerkiltäni olen (prekession huomioon ottaen) aika tarkalleen Kauriin ja Vesimiehen tasainen ristisiitos, sekä syntynyt Hirtetyn miehen tarotin alaisuudessa. Työskentelen Azazelin Tähden harmaassa osastossa, sekä Namah Azazel -looshissa.

Tietoisuus polun kulkemisesta alkoi sisäisesti hyvin voimakkaissa merkeissä 14 vuotiaana, jolloin kohtasin eräänlaisen hyvin mustan eksistentiaalisen kriisin johon kulminoituivat erittäin voimakkaasti jo varhaisessa lapsuudessa alkaneet spontaanit dissoluution ja merkityssuhdanteiden "kokemukset". Tämän jälkeen varsin klassisen oppikirjaesimerkin mukaisesti Anton Lavey antoi bestsellerillään Kasvot ja Nimen sisimmälle. Kuitenkaan yhteinen taival tuon koulukunnan ajatuksien kanssa ei kestänyt kauaakaan ja hyvin pian Fosforos yksinkertaisesti vain nimeämisen sijasta viittasi eteenpäin koko pohjavireensä voimin. Loppu onkin jo nykyhetkeä.
Toivon kaikille pidemmittä puheitta inspiraatiota Työhönsä!
Locked