Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
User avatar
Fatuus
Posts: 135
Joined: Thu May 27, 2010 1:52 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Fatuus »

Tervetuloa frater Stephanus!

* * *

Esittäydyn myös lyhyesti kohteliaisuudesta tässä samalla, jos näillä seinillä hieman itsekin jatkossa koittaisin aktivoitua. Nurkissa lymyillyt kyllä foorumin perustamisesta asti, mutta äänessä ollut lähinnä jäsenosiolla.
27-vuotias mies Etelä-Suomesta. Satanismi & hengentieteet kiinnostaneet vuosituhannen vaihteen kieppeiltä – tosin näiden teemojen merkityssisältöä ja painotuksia kypsytelty paljolti matkan varrella sitten noiden vuosien, ja jatkuen toki kauas tulevan hamaan kuin vain liekkiä riittää.
Azazelin Tähteen ja Nefastoksen kirjallisuuteen saanut ensikosketuksen 2003, kun kaverin kirjahyllystä osui Fosforos kouraan. Tästä lähtien seuraillut sivussa seuran kehittymistä ja julkaisuja, kunnes koin ajan sopivaksi liittyä mukaan reilu neljä vuotta takaperin.

Foorumikirjoittelua vierastellut aiemmin, mutta katsellaan jos jotain jutuntynkää irtoaisi.
Stephanus
Posts: 16
Joined: Wed Apr 30, 2014 9:47 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Stephanus »

Frith wrote:Tervetuloa frater Stephanus!
Kiitos fra Frith. Olen aina tiennyt että maailma on pieni mutta ihan näin pieneksi en sitä osannut arvata, heh
Hoenir
Posts: 137
Joined: Thu Apr 24, 2014 5:13 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Hoenir »

Tervehdys!

Olen hieman alle 19 vuotias nuorimies Jyväskylän seutuvilta, joten olen siis todennäköisesti yksi seuran nuorimmista jäsenistä. Ajauduin näiden asioiden äärelle alkujaan metallimusiikin kautta, erilaisten asioiden pohdiskelu ja filosofia (johon ihastuin todella vasta muutama vuosi sitten) on ollut aina lähellä sydäntäni.

Päätin liittyä seuraan koska olen hyvin kiinnostunut satanismista ja okkultismista, mutta ikävä kyllä tietämykseni varsinkin jälkimmäisestä on heikko. En ole asiantuntija missään, mutta olen hyvin kiinnostunut näistä asioista ja haluan oppia lisää. Minulla ei ole oikeastaan ollenkaan sellaisia kavereita jotka olisivat kiinnostuneita Azazelin tähden käsittelemistä asioista, pikemminkin heidän suhtautumisensa on hyvin ylimielistä ja jopa houkkamaista. Sellaisten ihmisten kanssa oleminen on pidemmän päälle aavistuksen turhauttavaa, aina ei vaan jaksa jauhaa autoista ja halvasta kaljasta. On hyvin epämiellyttävää tulla leimatuksi "hihhuliksi" sen perusteella että on aidon kiinnostunut jostain asiasta minkä valtaosa ihmisistä mieltää itselleen vieraaksi.

Olen hyvin onnellinen siitä että minut hyväksyttiin jäseneksi nuoresta iästä ja kehnosta tietämyksestäni huolimatta, uskon että tulen saamaan Azazelin tähdestä paljon innoitusta ja arvokkaita oppeja!
"Futile as a ghost I stand guard over hidden gold, O lord of the meeting rivers"
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Esittäytymiset

Post by Nefastos »

Tervetuloa mukaan Hoenir, niin foorumille kuin myös seuran jäseneksi! Toivon ja uskon, ettei innostuksesi jää palkitsematta.
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Esittäytymiset

Post by Kenazis »

Welcome Hoenir! Tuntuu että katson mihin suuntaan tahansa täällä, tietämystä löytyy enemmän kuin minulla (oli teema mikä vaan). Mutta inspiroivaahan tämä tietävämpien seurassa olo on.
"We live for the woods and the moon and the night"
Don Quijote
Posts: 27
Joined: Thu Apr 05, 2012 11:00 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Don Quijote »

Kolmekymppinen terveysalan ammattihenkilö ja ikuinen opiskelija Keski-Suomesta.

Okkultismi on ollut mukana jonkinlaisena metatason aavistuksena jo lapsuudesta lähtien, mutta näiden sisäisten kokemusten älyllinen jäsentely alkoi kunnolla vasta parikymppisenä. Satanismi tuli melkein heti mukaan: intensiivisen Ervast-innostuksen jälkeen sain sattumalta käsiini Luciferin Katekismuksen, ja siitä se sitten lähti. Pakko myöntää, että en ole vieläkään lukenut edes kaikkia teosofian "perusteoksia" esim. Salaista oppia. Hyppäsin kelkkaan ikäänkuin "in medias res". Asiat tuntuivat valmiiksi tutuilta: teokset puhuttelivat suoraan, energeettisesti, ja käsitys prinsiipeistä ja muista piirtyi siinä Nefastoksen tekstejä lukiessa. Tätä seurasi monen vuoden puhdistuksen tie, lähinnä sisäisten nöyryytysten sarja, ylpeyden ja häpeän merkeissä. Sen jälkeen olen tutustunut kaikenlaisiin traditioihin, joista itselleni parhaiten avautuu jooga ja tantra.

Näin jälkeenpäin suurin osa kärsimyksistä näyttää koomisilta, ja koenkin että Saatana näyttäytyy minulle usein Tricksterin aspektissa. Sittemmin kriiseily on rauhoittunut, ja välillä sitä melkein unohtaa minkälaisessa painekattilassa sitä on tullut muhittua, ja miten paljon olen mm. Azazelin tähdeltä noina hetkinä saanut, vaikka en jäsen olekaan.

Myös taide on lähellä sydäntä. Kirjallisuuden puolelta tärkeimmät hahmot ovat nuoruudesta Hermann Hesse, myöhemmin Dostojevski ja nykyään Väinö Linna. Väinö Linnaa ei moni ensimmäisenä liittäisi okkultismiin, mutta itse näen asian toisin. Se kansallisromanttis-patrioottinen kuva, mihin Linna helposti assosioidaan, on kaukana omasta kokemuksestani mitä Linnaan tulee. Minulle Linnan lukeminen on joogaa sieltä parhaimmasta päästä. Linna kävi läpi voimakkaan eksistentiaalisen etsinnän, jonka seuraukset hän kiteytti itse kauniisti ja yksinkertaisesti: "Tajunnan valonheittäjä lakkasi huitomasta ylös ja alas alkaen hitaasti vakiintua valaisemaan vaakatasoa".
User avatar
Benemal
Posts: 562
Joined: Thu Feb 23, 2012 7:24 pm
Location: South-Fin

Re: Esittäytymiset

Post by Benemal »

Minulla meni tämä homma ihan samamalla tavalla. En ollut lukenut lapsuuden jälkeen mitään hämärää, kun Argarizim tupsahti odottamatta käteen ja herätti käärmeen heti ensi sivulta.
User avatar
Invitus
Posts: 74
Joined: Tue Jul 22, 2014 10:48 pm
Location: Helsinki / Oulu

Re: Esittäytymiset

Post by Invitus »

Tervehdys kaikille minunkin puolestani.

Uutena käyttäjänä, koen lähes velvollisuutena esittäytyä teille täällä. Vieläkin suuremmalla syyllä siksi että jo pidempään olen teidän keskustelujanne seurannut, ja koska koen tietyn yhteyden teihin, vaikka tähän saakka olenkin teiltä tuntemattomana pysytellyt.

Olen 2.1 vuosikymmentä vanha maskuliinisen energian ruumiillistuma Oulusta.
Olen tuntenut epämääräistä vetoa moraaliyhteiskuntani "taboo" puoleen ja kaikkeen epänormaaliin, pelottavaan ja pelättyyn niin kauan kuin jaksan/kykenen muistamaan. Tämän kiinnostuksen oivaltaminen satanismiksi on vielä suhteellisen tuore ilmiö minulle, ja siksi juurikin tänne foorumille nyt liityin. Horoskuuppi: Canser, jos tahdotte tietää (ja tahdotte).

Okkultti ihminen koen olleeni aina, ehkä jopa pidempäänkin?

Herrani vaikutuspiiriin tieni löysin todennäköisesti sisäisien vaikuttimieni ansiosta, mutta ulkoisesti kiinnostukseni kohteet manifestoituvat äärimmäisenä innostuksena symboliikkaan, musiikkiin ja runouteen. (Joista jälkimmäisiä toteutan myös ns. kaupallisessa merkityksessä puoliammattilaisena solistina.)

Arkisesta itsestäni senverran mitä koen tarpeelliseksi sanoa:
Opiskelija, niin koulussa kuin sen ulkopuollellakin. "elämä" on oppimista, oppiminen elämistä.
Turvallisuusalan työntekijä (Josta syntyy ristiriitoja elämänfilosofiani kanssa, tästä tulen puhumaan lisää mm. väkivallan, moraalin, hyväksynnän, rakkauden ja muiden hankalien aiheiden osalta.)

(Huomatkaa pakonomainen tarpeeni käyttää sulkumerkkejä kirjoittaessani)

Suhteeni AT:hen on on tällä hetkellä hyvin voimakas, sillä koen että se parhaiten kanavoi omaa käsitystäni totuudesta ja kaikkeudesta. Olen huomannut vastakaiun täältä, kun syvyyteen olen huutanut. Jos oma henkinen kehitykseni jatkaa samalla polulla niin on hyvin luultavaa että jäsenhakemus lähtee minun suunnaltani eteenpäin.

Keskeisiksi ongelmiksi omassa elämässäni koen henkisen tieni ja arkisen minäni yhdistämisen/erottamisen, itsehillinnän arjen kriiseissä ja vanhasta naturalistisesta elämänkatsomuksestani irtaantumisen.

Kiitos.
"And so he who looks down at his feet will not know the truth, but he who discerns by the sun which way to go." -Tolstoi
v-a
Posts: 23
Joined: Tue May 25, 2010 8:11 pm
Contact:

Re: Esittäytymiset

Post by v-a »

Lämpimästi tervetuloa Asakku !
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Locked