Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Fatuus
Frater

Re: Esittäytymiset

Postby Fatuus » Wed Jan 08, 2020 9:54 pm

Lämpimästi tervetuloa takaisin, Boreas!
Veni, lumen cordium,
dulce refrigerium.
O lux beatissima,
reple cordis intima.
Boreas

Postby Boreas » Fri Jan 10, 2020 5:33 pm

Kiitos tervetulotoivotuksista, veljet!
Sol er landa ljome, luti ek Helgum dome.
Umbra

Postby Umbra » Thu Jan 16, 2020 1:07 am

Hei!

Olen 28-vuotias nainen Helsingistä. Olen tosi innoissani, että löysin tämän foorumin (aktiivisen!!) ja pääsen keskustelemaan kanssanne, sillä olen syksyn mittaan etsinyt paikkaa, jossa keskustella okkultismista, filosofiasta ja metafysiikasta itseäni viisaampien kanssa. Taustani on varmaan melko tyypillinen: lapsuudessa uskonnollinen kasvatus, jonka sisäistin voimakkaasti ja olin 19-vuotiaaksi asti valmis pyhittämään elämäni Jumalan ja Jeesuksen palvelemiselle. Aikuisuuden kynnyksellä yliopistomaailman rationalistinen maailmankatsomus ja tunnetason ristiriidat (seurakuntani suhtautuminen esim. seksuaalisuuteen ja päihteisiin) saivat minut kyseenalaistamaan kaiken; Raamatun todenmukaisuuden ja lopulta myös Jumalan olemassaolon (kiitos Dawkins, Hitchens). Kun vanhat merkityksen tunteet ja arvot oli näin yhtäkkiä revitty irti elämästäni, ymmärrättävästi olin eksynyt ja hämilläni paikastani maailmassa, joka oireili kehollisesti masennuksena. Purin kuitenkin hammasta materialistisena ateistina ja puskin eteenpäin monta vuotta.

Pikku hiljaa, erityisesti vuoden 2019 aikana olen kuitenkin kiinnostunut uudestaan hengellisyydestä: ajatuksesta siitä, että on olemassa jotain atomeja, soluja ja niistä koostuvia rakennelmia, soluja suurempaa, syvempää, merkityksellisempää (atomeita ja soluja kuitenkaan hylkäämättä tai väheksymättä). Uusi maailmankuvani on vielä muotoutumassa enkä tiedä vielä mistään yhtikäs mitään, mutta olen _hiukan_ kastanut varpaitani zen-buddhalaisuuteen, tantraan, new age-henkisyyteen, shamanismiin, Aleister Crowleyn kirjoituksiin sekä Jungin psykologiaan. AT:n löytäminen tällä viikolla oli hätkähdyttävää. Kristillisestä taustastani johtuen Saatana ja satanismi herättävät minussa paljon vastustusta, mutta lukiessani AT:n materiaaleja mieleeni hiipii kysymys: eikö nykyistä maailmankatsomustani voisi hyvinkin nimittää satanismiksi? Seitsemästä periaatteesta erityisesti I, II, ja V osuvat hyvin lähelle omia ydinuskomuksiani. Jos minulta kysyttäisiin, uskonko Jumalaan, vastaisin jotain seuraavanlaista: en ole uskonnollinen, mutta olen mystikko. Jumala on olemassa, mutta en hyväksy välikäsiä itseni ja Jumalan väliin. Olen yhtä lailla Jumalan tytär kuin Jeesuskin Jumalan poika, eikä Jeesus tai muu profeetta tai pappi ole minun yläpuolellani tai minulle auktoriteetti Jumalan olemuksesta.

Toivon, että voin tällä foorumilla oppia uutta ja kristallisoida tietoa viisaudeksi.
obnoxion
Sodalis

Postby obnoxion » Thu Jan 16, 2020 1:27 pm

Tervetuloa, Umbra!
Umbra wrote:
Thu Jan 16, 2020 1:07 am
...Jungin psykologia...
Tämä taitaa olla melko keskeinen vaikuttaja meistä monelle, ei vähiten itselleni.
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Smaragd
Frater

Postby Smaragd » Thu Jan 16, 2020 5:15 pm

Tervetuloa foorumeille Umbra. Mukava aina kuulla kun ihmiset ovat yhtälailla innoissaan ja kenties kokeneet löytäneensä jotain erityisen tärkeää ja kaivattua jokseenkin samoin, kuin itse olen kokenut löytäneeni AT:n julkaisuista, keskusteluista ja yhteydestä yleensäkin.