Elokuvat ja okkultismi

Keskustelut kuvataiteesta, musiikista, runoudesta ja muista taidemuodoista.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Elokuvat ja okkultismi

Post by obnoxion »

Aquila wrote: Thu Apr 18, 2019 1:02 pm Kävin vilkaisemassa näitä Hammershoin maalauksia ja ne palauttivat mieleen joitain melko hyvin muistiin jääneitä unikuvia, joista joissakin on ollut juuri tällaiset poispäin käännetyt kasvot. Unen aikana ne ovat aiheuttaneet valtavan kauhun tunteen, jos nuo kasvot ovat alkaneet kääntyä minua kohti.
Tämä kammottava ajatus tavallaan toteutuu David Lynchin elokuvassa Mullholland Drive.

Ja toisaalta, ne voivat kuvata myös niitä hetkiä joita mikään elämänkerta ei käsittele; kun olin ollut koko päivän yksin kotona, ja vaihtessani iltapäivällä huonetta ajattelematta miksi, seisahduin jostain syystä.

Kun tällaiseen hetkeen joskus huomaa pysähtyä, sen valtavuus voi pyyhkäistä yli kuin henkinen hyökyaalto. Hieman samalla tapaa liian pitkään mundaanissa esineessä viipyvä kamera muuntaa sen nimettömän kauhun välineeksi Twin Peaksissa. (TP:n kolmas kausi sopii erityisen hyvin tähän ketjuun, sillä se paitsi pohjautuu enemmän Fire Walk With Me -elokuvaan kuin itse sarjaan, on se myös lähempänä 18 tuntia pitkää elokuvaan kuin televisiosarjaa).
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
lux ferre
Posts: 97
Joined: Sat Aug 27, 2016 7:25 pm

Re: Elokuvat ja okkultismi

Post by lux ferre »

Tämmöinen minielokuva kun saatanan kanit tuli yleltä vastaan kuvaus ja suora linkki alla:

Komedia 49-vuotiaasta Raimosta, jonka arjen rattaisiin heittää kapulan naapuriin muuttava seksikultti. N: Jouko Puolanto, Janne Reinikainen, Minna Suuronen. O: Teemu Niukkanen. T: Elokuvayhtiö Komeetta Oy, 2017.


https://areena.yle.fi/1-3418910
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Elokuvat ja okkultismi

Post by Kenazis »

lux ferre wrote: Wed Jul 03, 2019 1:25 pm Tämmöinen minielokuva kun saatanan kanit tuli yleltä vastaan kuvaus ja suora linkki alla:

Komedia 49-vuotiaasta Raimosta, jonka arjen rattaisiin heittää kapulan naapuriin muuttava seksikultti. N: Jouko Puolanto, Janne Reinikainen, Minna Suuronen. O: Teemu Niukkanen. T: Elokuvayhtiö Komeetta Oy, 2017.


https://areena.yle.fi/1-3418910
Joskus aikoinaan tämän nähnyt ja en itse kyllä yhdistävä okkultismiin juuri mitenkään tätä huumoripätkää. Ihan hauska tosin oli osaltaan, jos muistan oikein.
"We live for the woods and the moon and the night"
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Elokuvat ja okkultismi

Post by obnoxion »

Kenazis wrote: Mon Jul 08, 2019 12:51 pm
lux ferre wrote: Wed Jul 03, 2019 1:25 pm Tämmöinen minielokuva kun saatanan kanit tuli yleltä vastaan kuvaus ja suora linkki alla:

Komedia 49-vuotiaasta Raimosta, jonka arjen rattaisiin heittää kapulan naapuriin muuttava seksikultti. N: Jouko Puolanto, Janne Reinikainen, Minna Suuronen. O: Teemu Niukkanen. T: Elokuvayhtiö Komeetta Oy, 2017.


https://areena.yle.fi/1-3418910
Joskus aikoinaan tämän nähnyt ja en itse kyllä yhdistävä okkultismiin juuri mitenkään tätä huumoripätkää. Ihan hauska tosin oli osaltaan, jos muistan oikein.
Suosittelen erityisesti kaikille joiden etunimi on Pasi...
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Locked