Esittäytymiset

Oman elämän ja nykymaailman yhteen sovittaminen.
Locked
Uruan
Posts: 11
Joined: Mon Mar 13, 2017 10:21 am

Re: Esittäytymiset

Post by Uruan »

Tervehdys!

Olen hiljattain seuraan liittynyt uusi jäsen! Olen 31 vuotias mies Tampereen seudulta. Perheeseeni kuuluu itseni lisäksi vaimo sekä labradorinnoutaja. Olen koulutukseltani filosofian maisteri, pääaineena kemia ja sivuaineina fysiikka sekä matematiikka. Työskentelen lehtorina yläkoulussa. Tämän lisäksi olen mukana kirjailijaporukassa, joka kirjoittaa kemian ja fysiikan oppikirjoja yläkouluun! Harrastan kirjallisuutta, matkustelua, videoblogin pitämistä, musiikkia ja ulkoilua. Asun yli sata vuotiaassa hirsitalossa, jonka kunnossapitämisen voisi myös lukea harrastuksekseni.

Olen kasvanut hyvin perinteisessä tapakristillisessä perheessä, jossa kirkossa käytiin korkeintaan jouluna. En koskaan kokenut minkäänlaista tunnesidettä kristinuskoon, mutta olen kuitenkin aina pohtinut hengellisiä asioita. Erosin kirkosta muutamia vuosia sitten, jonka jälkeen minua on suuresti kiinnostanut erilaiset uskonnot ja elämänkatsomukset. Okkultistinen ajatusmalli on ollut läsnä jo nuoruudesta lähtien, en vain silloin osannut antaa ajatuksilleni nimeä.

Azazelin Tähteen tutustuin Johannes Nefastoksen radiohaastattelujen myötä. Tuon jälkeen on tullut luettua kirjat Aatteesta ja veljeskunnasta sekä Polkujen kirja. Seuran ajatukset ja filosofia tekivät minuun valtavan suuren vaikutuksen. Tuli kokonaisvaltainen ajatus, että näinhän minä olen aina ajatellut. Löysin tavallaan filosofian omille ajatuksilleni.

Koulutukseni on varmasti poikkeava seuran piirissä, mutta toivon sen olevan ennen kaikkea rikkaus. En ole niitä luonnontieteilijöitä, jotka uskovat tieteen pystyvän selittämään kaiken tai edes suurinta osaa maailmassa vallitsevista ilmiöistä. Luonnontieteellisen historiani vuoksi okkultistinen termistö sekä symboliikka eivät ole minulle vielä kovin tuttuja. En myöskään "osaa" kovin hyvin kirjoittaa filosofisia termejä sisältävää tekstiä. En kuitenkaan näe tätä ongelmaksi, ajatushan kuitenkin on se tärkein asia.

Omasta puolestani tervehdin teitä kaikkia ja toivon hedelmällisiä keskusteluja tulevaisuudessa.

Tiatril
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

Tervetuloa foorumille Tiatril! :)
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
mrd
Posts: 37
Joined: Thu Jul 04, 2013 6:06 pm
Contact:

Re: Esittäytymiset

Post by mrd »

Profiilin luomisesta jo muutama vuosi,vaan visiitit foorumilla jäänet vähiin. Asiaan saattaa kuitenkin tulla muutosta ja esittäydytään tässä hieman.

Filosofin parhaassa iässä elikkä syksyyn asti 42v. Kuten kirjoituksista huomaa niin ideologisesti suht vahvasti Intiaan kallellaan. Oma pohjimmainen koulukunta ei tule todennäköisesti muuttumaan, mutta vaikutteita saatu kyllä muualtakin ja saadaan jatkossakin. Erilaista filosofiaa, esoteriaa, magiaa yms tulee paljon tutkittua. Tai no...ostan kirjoja enemmän kuin luen niitä, mutta vakaa yritys ryhdistäytyä.

Useampia tuttavuuksia tällä foorumilla. En loppupeleissä tunne Azazelia kovinkaan syvällisesti, mutta mielenkiinnolla tutkitaan lisää. Viimeisen parin vuoden aikana ollut jollain tasolla ahdaskatseisessa ja/tai ideologisesti eri linjoilla olevassa seurassa, okkultis-satanistiselle vertaistuelle voisi olla kysyntää :lol:

Vaikka yksityiselämäni ei ole suurempi salaisuus,en jaksa siitä laajemmin jaaritella. Osa tuntee minut muutenkin. Ideologisten aiheiden ohella kaikenlainen vege/luonnonmukaisuus/yksinkertaisuus hippeily kuuluu intresseihin. Olin jo hetkeksi asettunut melkein oikeaan kotiin, vaan kuviot taas muuttuneet ja eräänlainen nomad elämä jatkuu taas. PKS/Tre akselia ehkä ensisijaisesti, mutta paljon tulee myös liikuttua

Mrd
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Tervetuloa kaikille!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
User avatar
Shivaprasaada
Posts: 127
Joined: Fri Feb 24, 2017 8:40 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Shivaprasaada »

Tervehdys!

Olen Shivaprasaada. Edustan filosofis-uskonnollisesti ensisijaisesti Gaudia-Vaishnavismia, mutta koska palvon puolijumalista Shukrācharyaa eli Luciferia, määrittelen itseni Veediseksi satanistiksi.

Olen kiinnostunut mystisten voimien tutkimisesta ja kehittämisestä, sekä kaikesta hengellisyydestä ja uskonnollisuudesta, joka kuuluu intialaiseen Dharmiseen perinteeseen. Olen opiskellut myös Aabrahamilaisten uskontojen kirjoituksia.

Olen kiinnostunut myös vanhoista kulttuureista ja kielistä.

Olen myös bibliofiili ja kerään veedistä kirjallisuutta ja hengellistä ja okkultistista kirjallisuutta ylipäätään.
Jos on itse paha, koko maailma on paha. Intialainen sananlasku, Urdu
Joka ei toisille pahaa toivo kuten ei itselleenkään, häntä ei paha kohtaa syyn puuttumisen vuoksi. Viṣṇupurāna, Intia
User avatar
Jezebel
Posts: 8
Joined: Sun Apr 09, 2017 9:01 am

Re: Esittäytymiset

Post by Jezebel »

Josko minäkin nyt esittäytyisin, saatuani jokusen käytännön asian alta pois.

Olen vasta jäseneksi liittynyt 1982 syntynyt nainen Pirkanmaalta. Asun maaseudulla mieheni ja vanhan koirasuden kanssa. Lapsuuteni ja nuoruuteni vietin helluntaiseurakunnassa, sekä vapaakirkossa. Perhesuhteiden myötä nuorena aikuisena elämääni tuli mukaan henkilö, jonka kautta tutustuin juutalaisuuteen, ja käännyinkin siihen (joskaan en virallisesti). Kyseessä oli jollakin tapaa messiaaninen juutalaisuus, jossa kuitenkin pidettiin kiinni vanhoista laeista. Olen jo nuorena kyseenalaistanut minulle opetettuja uskonnollisia totuuksia, mutta pitkään annoin olla, ja vain elin elämääni. Ajan kuluessa, ja iän karttuessa, ne samat kysymykset kuitenkin ovat pulpahtaneet pintaan uudestaan ja uudestaan, ja johtaneet tänne. Välillä on vaikeaa, huomaa kuinka syvään tietyt opit ovat iskostuneet jonnekin takaraivoon, mutta mikäpä mielenkiintoisempaa, kuin antaa niiden nousta, ja päästä käsittelemään ne pois.

Olen töissä Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä, hallinnon ja talouden puolella. Opiskelen liiketaloutta. Pidän käytännöllisestä työstäni, se toimii vastapainona vilkkaalle päänsisäiselle elämälleni. Muuten itselleni tärkeitä asioita ovat sudet, luonto, psykologia ja erilaiset pohdiskelut. Päivästä hieman riippuu missä järjestyksessä.

Jezebel
User avatar
RaktaZoci
Posts: 307
Joined: Tue Feb 05, 2013 10:32 pm
Location: Salo

Re: Esittäytymiset

Post by RaktaZoci »

Tervetuloa foorumille, Mistai! :)
die Eule der Minerva beginnt erst mit der einbrechenden Dämmerung ihren Flug.
-Hegel
Sothoth
Posts: 126
Joined: Fri May 28, 2010 1:18 pm

Re: Esittäytymiset

Post by Sothoth »

Ollos tervetullut!
Helios
Posts: 4
Joined: Wed Jul 05, 2017 4:03 am

Re: Esittäytymiset

Post by Helios »

Tervepä terve,

Olen piakkoin kolmikymppinen mies Jyväskylästä, enkä ainakaan toistaiseksi kuulu seuraan. Kiinnostuin uskonnoista, kulttuureista ja tapakulttuureista jo pikkupoikana, ja sillä tiellä olen edelleen. Olen varmaankin kohtalaisen tyypillinen tapaus siinä mielessä, että ensikosketukseni esoteriaan tulivat rock-musiikin kautta - ne Led Zeppeliniä aikoinaan takaperin pyöritelleet herätyskristilliset olivat siis aika lähellä totuutta, heh! Kunhan siitä tunteesta, että 'tässä on nyt jotain oikein', pääsi yli niin on ollut aikaa perehtyä pintapuolisesti kaikennäköiseen antropologiasta zen-buddhalaisuuteen ja skandit vielä tuohon ääkkösten loppuun.

Tiedollisia asioita enemmän minua ja henkilökohtaisia haasteitani ehkä kuitenkin luonnehtii "toisaalta-toisaalta" -luonne, jolla on taipumusta jopa päättämättömyyteen, kun valintatilanteissa pystyn mielestäni perustelemaan itselleni kaikki vaihtoehdot ihan hyvin. Siksipä täällä ollaankin, että pääsisi eteenpäin antautumatta yksisilmäisyydelle.
obnoxion
Posts: 1806
Joined: Tue May 25, 2010 7:59 pm

Re: Esittäytymiset

Post by obnoxion »

Helios wrote:Siksipä täällä ollaankin, että pääsisi eteenpäin antautumatta yksisilmäisyydelle.
Jos seuraan kuulumattomat voivat kokea foorumin tällä tavalla, olemme saavuttaneet yhden suurista tavoitteistamme. Tervetuloa!
One day of Brahma has 14 Indras; his life has 54 000 Indras. One day of Vishnu is the lifetime of Brahma. The lifetime of Vishnu is one day of Shiva.
Locked