Olen lukenut nuo sinun viestisi ja ajattelin että voisin koittaa sanoa jotain. Olen vain hieman sinua vanhempi enkä tiedä juuri mistään mitään, mutta tiedänpä sen että miten paljon kaikki tämä vetää ihmistä puoleensa. Siksi halusin sanoa pari juttua yleisemmällä tasolla mitkä voi ehkä olla tärkeitä oivaltaa.
Usko pois, kukaan meistä ei ole läheskään niin viisas kuin alkuun saattaa nuoren okkultistin silmään näyttää. Vanhat parrat (...Oikeasti normaalit ja erehtyvät ihmiset) vääntävät huuruista settiä kaikkeuden syövereistä ja sivaltelevat toisiaan toinen toistaan oudommilla käsitteillä. Koko kosmos isketään pariin virkkeeseen, kaukaisimmat tähdet palautetaan yhteen vesipisaraan ja koko maailma nielaistaan tuosta vaan. Siinä tuntee helposti itsensä tyhmäksi, mutta usko tai älä, kun alat selvittelemään asioiden taustoja niin huomaat että miten kaikista hienoimmatkin ajatukset ovat kyseenalaistettavissa tuhannella tavalla. Totuutta et tule löytämään kenekään viesteistä, korkeintaan häilyviä suuntaviivoja joiden mukaan voit koettaa mennä. Ota onkeesi tuosta Benemalin virnuilusta toisessa aloittamassasi ketjussa. Täällä käsitellään hyvin abstrakteja asioita, ei kukaan niistä ymmärrä mitään ellei pohdiskele niitä pitkään ja kärsivällisesti mielessään. Niiden ymmärtäminen vie hiton kauan keneltä vaan.
Tiedäthän, että sinä olet tekemisissä mielenterveytesi suhteen aika vaarallisten juttujen kanssa? Tämä sinun sanomasi paljastaa mielestäni yhden seikan mihin olisi hyvä keskittyä. Väitän että tämä on kaikessa "yksinkertaisuudessaan" selkeästi parhaimpia työvälineitä okkultistille. Kyseessä on yksinkertaisesti elämään luottaminen. Se että sinä haluat saada tietää etukäteen asioista, tarkoittaa sitä että sinä et luota siihen mitä on tulossa. Se mitä pelkäät tulevan, on jotain sellaista mitä sinä et varmasti hyväksy, ja mitä sinä et hyväksy ei ole sulautettavissa ajatteluusi. Kaikki tällainen ulos jätetty näyttäytyy luonnollisesti meille pelottavina ja kammostuttavina asioina, mutta sehän on juuri Saatanan hahmon rooli ihmisen elämässä. Antaa turpaan niin pitkään että ihminen tajuaa paikkansa, takkiin tulee aina kun itse kiepsautamme suhteemme tätä maailmaa kohtaan sellaiseksi, että haluaisimme itse hallita sitä. Ja muista että tämä ei tarkoita sitä että sinun tulisi heittäytyä ojan pohjalle toimettomana kuolemaa odottamaan ("koska tähänhän pitää vain luottaa"), vaan aito ja elävä suhde elämään saavutetaan nimenomaan toiminnan kautta. Se on kuin punoisit lankoja toisiinsa, yhdistelet parhaimpia ideoitasi siihen mitä teet.otus666 wrote:Mut yleensä haluan saada ennustuksen tälläisiä asioita varten sen takia että voisin varautua siihen, ettei se huono juttu tule niinkuin yllätyksenä... :/