Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Rituaalit, loitsut, rukoukset, meditaatioharjoitukset ja maagiset teot.
Locked
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Kenazis »

"LaVey ended up as he did because he made the arrogant atheist’s mistake of playing with Satanic symbolism without acknowledging the spiritual reality those symbols represent. His own daughter spelled this out quite succinctly in her 1990 open letter to Temple of Set founder Michael Aquino seven years before LaVey’s death. Unfortunately, the damaging effect he’s had on the gullible remnants of the Anton LaVey Memorial Fan Club and all of the suffering he caused for his own family and followers will assure that he’ll find out just how real Hell is for a very long time. " - Nikolas Schreck

..interesting piece this is..
"We live for the woods and the moon and the night"
User avatar
Einheri
Posts: 111
Joined: Sun Jun 06, 2010 12:23 am
Location: Etelä-Savo

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Einheri »

"Those who dream by day are cognizant of many things that escape those who dream only at night."
- Edgar Allan Poe.
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Nefastos »

"Me emme halua tehdä demoneita iloisiksi, emmehän?"

- Jehovan todistajien sukupuolivalistuksesta, HS siteeraa
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
Kenazis
Posts: 811
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:57 pm
Location: Satakunta - Limbo

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Kenazis »

Nefastos wrote:"Me emme halua tehdä demoneita iloisiksi, emmehän?"

- Jehovan todistajien sukupuolivalistuksesta, HS siteeraa
"But in the practice of chod, one firstly thinks of worst enemies who are really out to hurt and harm. They are the most important individuals who need to be appeased through generosity." - Most Veverable Khenchen Thrangu Rinpoche
"We live for the woods and the moon and the night"
User avatar
Fatuus
Posts: 135
Joined: Thu May 27, 2010 1:52 pm

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Fatuus »

Suuret päämäärät eivät milloinkaan vilkaise mahdollisuuksiin, vaan synnyttävät niitä spontaanisti.
– William Blake
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Nefastos »

"In the present age, the instincts of the heart and the motherly instinct have been lost. Motherhood is the symbol of love, compassion and forbearance. Feminine qualities like compassion and love should become stronger in men and masculine qualities like steadiness and courage should grow in women. Rapid progress will then become possible in both worldly and spiritual life."

- Sri Lalita Sahasranama [ed:] The Thousand Names of the Divine Mother, Introduction

("Nykyaika on kadottanut sydämen vaiston ja äidinvaiston. Äitiys on symboli rakkaudelle, myötätunnolle ja kärsivällisyydelle. Myötätunnon ja rakkauden kaltaisten naisellisten ominaisuuksien tulisi voimistua miehissä ja vakauden ja rohkeuden kaltaisten miehisten ominaisuuksien tulisi kasvaa naisissa. Näin mahdollistuu nopea kehitys sekä maailmallisessa että hengellisessä elämässä.")
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Nefastos »

"Ihminen yhteytyy vähitellen kohtaloonsa; ajassa hän on yhtä kuin ympäristönsä. Minä en ollut kirjoitusten selittäjä, en kostaja, en jumalan pappi vaan vanki. Unien loputtomasta labyrintista palasin tylyyn vankilaani kuin kotiin. Siunasin sen kosteutta, siunasin jaguaarin, siunasin valoreiän, siunasin vanhan raihnaan ruumiini, siunasin pimeyden ja kivet.

Silloin tapahtui jotain mitä en voi unohtaa enkä sanoin kuvata. Yhdyin jumalolentoon, maailmankaikkeuteen (en tiedä onko noilla sanoilla mitään eroa). Ekstaasi ei toista symboleitaan; yksi näkee Jumalan valonhehkuna, toinen miekkana, kolmas ruusunteriönä. Minä näin suunnattoman korkean Pyörän, se ei ollut silmieni edessä, ei takanani, ei kummallakaan puolellani, se olis samanaikaisesti kaikkialla. Se oli vedestä tehty, mutta myös tulesta, ja se oli ääretön, vaikka sen kehä oli näkyvissä. Siinä oli yhtenä kudoksena kaikki mikä on, oli ja on tuleva, minä olin suuren kuvion säie, ja Pedro de Alvarado, joka kidutti minua, oli toinen. Siinä olivat kaikki syyt ja seuraukset, minä näin sen ja ymmärsin kaiken, loputtomuuteen saakka. Oi ymmärtämisen autuutta, se oli valtavampi kuin kaikki aistimukset ja mielikuvat! Näin maailmankaikkeuden, sen perimmäiset muodot. Näin Alun, josta kertoo Tapahtumien Kirja. Näin vuorten nousevan vedestä, näin ensimmäiset puuihmiset, näin ruukkujen nousevan ihmisiä vastaan, näin koirien raatelevan heidän kasvonsa. Näin jumalien takana olevan kasvottoman jumalan. Näin lukemattomia tapahtumia ja ne olivat yksi ainoa autuus, ja koska ymmärsin kaiken, ymmärsin myös jaguaariin kirjoitetun loitsun.

Se koostuu neljästätoista jokapäiväisestä sanasta (jotka vain tuntuvat jokapäiväisiltä), ja minun tarvitsisi vain lausua ne ääneen muuttuakseni kaikkivoipaiseksi. Voisin helposti manata olemattomiin tämän kivisen tyrmän, panna auringon paistamaan yöhöni, nuortua, muuttua kuolemattomaksi, määrätä jaguaarin raatelemaan Alvarado, upottaa pyhän veitsen espanjalaisten rintaan, rakentaa uudelleen pyramidin, pystyttää uuden imperiumin. Neljäkymmentä tavua, neljätoista sanaa vain, ja minä, Tzinacan, hallitsisin maita joita Moctezuma hallitsi ennen. Mutta minä tiedän etten koskaan lausu noita sanoja, sillä en muista enää kuka oli Tzinacan.

Kuolkoon minun myötäni salaisuus joka oli kirjoitettuna jaguaareihin. Joka on välähdyksenä nähnyt maailmankaikkeuden, joka on nähnyt sen huimaavat kuviot, ei voi enää ajatella yhtä ihmistä, yhden ihmisen joutavaa onnea ja joutavia vastoinkäymisiä, vaikka hän itse olisi tuo ihminen.
Hän on ollut tuo ihminen eikä asialla ole enää väliä. Mitä hänelle merkitsee tuon toisen kohtalo tai kansallisuus kun hän itse ei ole enää kukaan. Sen tähden en lue loitsua, sen tähden jään lojumaan pimeyteen ja annan päivien kulkea ylitseni."

- Jorge Luis Borges: Jumalan kirjoitus (kokoelmasta Haarautuvien polkujen puutarha)
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Nefastos »

"En yhdy - enempää kuin psykoanalyytikkojen enemmistö nykyään - Freudin ja Melanie Kleinin käsitykseen, jonka mukaan ihmisen aggressiivisuus olisi nähtävissä primaariksi, 'kuolemanvietistä' johdettavaksi voimaksi, joka jo sinänsä riittäisi tuhoavien toimintojen alkulähteeksi. Mieluumminkin se on käsitettävä synnyltään sekundaarisemmaksi seuraukseksi turhautumista, joka on koettu rakkauden tarpeen (laajassa merkityksessä) jäädessä tyydyttämättä."

- Yrjö O. Alanen: Pahan voimat (teoksesta Dostojevskin hyvä ja paha, Weilin+Göös 1981)
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Nefastos
Posts: 3029
Joined: Mon May 24, 2010 10:05 am
Location: Helsinki

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Nefastos »

"Maailmojen harmonian evankeliumin äärellä jokainen tuntee paitsi yhdistymisen, sovituksen ja yhteensulautumisen lähimmäistensä kanssa myös ykseyden, niin kuin mayan huntu olisi revennyt ja lepattaisi riekaleina salaperäisen alkuykseyden edessä. Korkeamman yhteyden jäsenenä ihminen ilmaisee itseään laulaen ja tanssien: hän on kadottanut kykynsä kävellä ja puhua, ja hän kohoaa tanssien ilmaan. Hänen eleensä ilmentävät taikuutta...'"

- Friedrich Nietzsche: Tragedian synty
Faust: "Lo contempla. / Ei muove in tortuosa spire / e s'avvicina lento alla nostra volta. / Oh! se non erro, / orme di foco imprime al suol!"
User avatar
Insanus
Posts: 835
Joined: Sat Aug 21, 2010 7:06 am
Location: Helsinki

Re: Mietelauseet, sitaatit ja aforismit

Post by Insanus »

Sentähden meillä on tapana sanoa päihtyneistä ihmisistä, että heillä on omat henkensä, jotka heitä suojelevat; he makaavat ojassa ja menevät kylmään ja kuumaan, eikä heille tapahdu vahinkoa, kuten selväpäisille ihmisille; heillä on omat henkensä jotka suojelevat heitä. Ja ehkä siin on jotakin perää, koska ainakin jumalat, jumalalliset olennot, jotka asuen näkymättömässä maailmassa katselevat asioita näkymättömän maailman kannalta sanovat:
"Minä rakastan iloista, vilpitöntä synnintekijää, sellaista, joka uskoo, mutta kammoksun niitä, jotka tekevät syntiä puolinaisesti, jotka samalla epäilevät: tämä on väärin, minä lankean. Niitä minä kammoan, sillä heissä on pirullisuutta, mutta minä rakastan ihmisiä, jotka uskovat siihen omaan syntiinsä, ei niin, että päässään resonoisivat asioista, vaan vilpittömästi rakastavat syntiä ja siihen antautuvat ilman epäröimistä."


-Pekka Ervast, Gnostikot
Jumalan synnit ovat kourallinen hiekkaa ihmisen valtameressä
Locked